غزاله شارمهد، دختر جمشید شارمهد، شهروند ربوده شده ایرانی-آلمانی، روز سه‌شنبه ۲۰ دی ماه با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه دادگاه محاکمه پدرش پشت درهای بسته، نسبت به تصمیم دادگاه ابراز نگرانی کرده است.

غزاله شارمهد در توییتی نوشت، وکیل تسخیری که از سوی قوه قضائیه برای جمشید شارمهد تعیین شده به او اطلاع داده که هشتمین جلسه دادگاه «نمایشی او» پشت درهای بسته برگزار شده است.

او در ادامه نوشت: «هنوز حکم خلاف و ناعادلانه اعلام نشده است، جان پدرم در خطر است.»

جمشید شارمهد مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان سفری به امارات متحده عربی در دبی توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران منتقل شد. رسانه‌های رسمی و نهادهای امنیتی با انتشار این خبر در روز ۱۱ مرداد ۹۹، این شهروند دوتابعیتی را به عنوان رئیس «گروه تندر» (رسانه منتسب به انجمن پادشاهی ایران در آمریکا) معرفی کردند.

غزاله شارمهد روز گذشته همچنین در ویدئویی در توییتر گفته بود پدرش در دادگاه «نمایشی» جمهوری اسلامی ایران به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.

دختر جمشید شارمهد می‌گوید پدرش از زمان ربوده شدن و انتقال به ایران بیش از ۸۹۰ روز است که در انفرادی بسر می‌برد.


عفو بین‌الملل پیشتر نحوه بازداشت جمشید شارمهد را «خودسرانه» و «ناپدیدسازی قهری» دانسته و خواستار آزادی فوری این شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی شده بود.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بارها شهروندان دوتابعیتی ایرانی و نیز شهروندان خارجی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «جاسوسی» بازداشت کرده‌ و در مواردی آن‌ها را در مذاکره با کشورهای غربی به عنوان اهرم فشار و ابزار «باج‌گیری» در سیاست خارجی به‌کار گرفته‌اند.