روزنامۀ “ساندی ‌تلگراف” در شمارۀ امروز خود، یکشنبه پانزدهم ژانویه، نوشت که اعدام علیرضا اکبری سرآغاز مرحلۀ مهمی در تنش‌های جاری میان غرب و ایران است به طوری که دولت انگلستان در نظر دارد در حمایت خود از توافق اتمی با ایران تجدید‌نظر کند.

یک منبع دولتی در انگلستان گفت که از زمان ازسرگیری مذاکرات اتمی با ایران، اوضاع کاملاً و به ویژه به دلیل رفتار رژیم ایران و سیاست شدیداً سرکوبگرانۀ آن در قبال معترضان و اعتراض‌ها در این کشور تغییر کرده است.

دیروز شنبه چهاردهم ژانویه، نخست وزیر انگلستان، ریشی سوناک، در واکنش به اعدام علیرضا اکبری اقدام حکومت ایران را بیرحمانه و بزدلانه خواند و جمهوری اسلامی را رژیمی وحشی توصیف کرد که کمترین حرمتی برای حقوق مردم خود قائل نیست.

قرار است فردا دوشنبه شانزدهم ژانویه، وزیر امور خارجۀ انگلستان، جیمس کل‌ورلی، برای دیدار و گفتگو با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، به ویژه دربارۀ ایران عازم واشنگتن شود. وزیر امور خارجۀ انگلستان با اشاره به تحریم‌های کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که این تدابیر گویای ارادۀ قاطع انگلستان در قبال نقض دهشتناک حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران است.