در پی قطع شدن چندروزه گاز در تربت جام، از شهرهای استان خراسان رضوی، و پیش‌بینی تداوم این وضعیت در روزهای آینده، مردم این شهر در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

بر اساس گزارش‌ها، هم‌زمان با کاهش شدید دما در روزهای گذشته و در حالی که بسیاری از شهرهای خراسان، عنوان سردترین نقاط کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گاز هزاران مشترک در شهرستان تربت جام در چند روز اخیر قطع شده است.

فرماندار تربت جام شامگاه یک‌شنبه، ۲۵ دی اعلام کرد که گاز ۲۵ هزار مشترک در این شهرستان قطع است، اما وزیر نفت این آمار را در روز دوشنبه، ۱۷ هزار مشترک اعلام کرد.

قطع گاز که در حال حاضر در شهرهای مختلف شمال و شرق ایران تبدیل به بحران شده، در حالی ادامه دارد که مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرده است که این وضعیت تا روز سه‌شنبه، ۲۷ دی ادامه خواهد یافت.

با وجود این که مسئولان از توزیع سایر وسایل و امکانات گرمایشی مانند بخارهای برقی و نفتی بین خانوارهای تربت جام خبر داده‌اند،‌ اما بر اساس گزارش‌ها این امکانات در دسترس شمار زیادی از خانوارهای این شهرستان قرار نگرفته است.

بر اساس ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، شماری از مردم تربت جام روز دوشنبه در اعتراض به بحران کنونی در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند. در این تجمع که حضور گسترده نیروهای نظامی و سپاه دیده می‌شود، مردم خطاب به فرماندار از وضعیت موجود شکایت می‌کنند.

برخلاف ادعای مقامات جمهوری اسلامی، قطعی گاز در روزهای گذشته تنها محدود به تربت جام نبوده است و برخی از شهرهای دیگر به‌ویژه در مناطق شمال و شمال شرق کشور با معضل قطع یا کُند شدن جریان گاز روبرو شده‌اند. در همین حال بسیاری از جایگاه‌های سوخت سی ان جی و صنایع در مناطق مختلف کشور برای جبران کسری گاز خانوار تعطیل شده‌اند.

بحران گاز در ایران در حالی ادامه دارد که رئیس مرکز مدیریت حوادث غیر مترقبه روز یک‌شنبه، کاهش دما در زمستان امسال در کشور را «بی‌سابقه» اعلام و اضافه کرد که دمای هوا در ۲۷ استان زیر صفر درجه و در بسیاری از استان‌ها تا منفی ۲۹ درجه کاهش یافته است.