صبح امروز مجلس ایران جلسه غیرعلنی با حضور حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر خارجه و حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران برگزار کرد. این جلسه در واکنش به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا برگزار شد.

پنج‌شنبه گذشته پارلمان اروپا با رای قاطع قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از مقام‌های ایران خواست که به نقض‌ حقوق بشر، اعدام معترضان و سرکوب مخالفان پایان دهد و از اعضای اتحادیه اروپا نیز درخواست کرد ضمن افزایش حمایت از معترضان در ایران، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه قرار بدهند.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس ایران درباره جزئیات جلسه امروز به خبرگزاری تسنیم گفت: «در این جلسه وزیر امور خارجه و فرمانده سپاه سخنانی را مطرح کردند و در این نشست تأکید شد که اگر اروپا خطایی نابخشودنی انجام دهد ایران اقدام متقابل به مثل انجام خواهد داد.»

او کشورهای اروپایی را تهدید کرد که اگر سپاه پاسداران توسط کشورهای اروپایی یک سازمان تروریستی اعلام شود: «ایران نیز تمامی نهادهای نظامی اروپا را تروریست اعلام خواهد کرد و از این به بعد هیچ یک از نهادهای نظامی اروپایی در منطقه در امان نخواهند بود و حتی مستشاران آنها در سفارتخانه‌های آنها احساس آرامش نخواهند کرد.»

آقای سلیمی بدون ارائه جزئیات به نقل از جلسه امروز گفت از پیامهای اروپایی ها و آمریکایی ها خبر داد.

او گفت: «اروپایی‌ها پیغام‌هایی داده‌اند که قصد چنین اقدامی را ندارند و از ایران درخواست داشتند که ایران نیز اقدام متقابل به مثل انجام ندهد. همچنین آمریکایی‌ها نیز پیام‌هایی را به ایران داده‌اند و درخواست مذاکره کرده‌اند.»

هفته گذشته خبرهایی درباره تبادل پیام و «ملاقات» میان رابرت مالی،‌ نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و سعید ایروانی نماینده ایران در سازمان ملل منتشر شده بود.

دیروز حسین سلامی در دیدار با رئیس مجلس ایران، اتحادیه اروپا را تهدید کرده بود که اگر سپاه را در دسته سازمان‌های تروریستی قرار دهند «باید پیامد اشتباه خود را بپذیرند».

بی بی سی