به گزارش باسنیوز، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان، نسبت بە رای دادگاه فدرال عراق واکنش نشان داد و آنرا یک تصمیم ناعادلانە خواند.

متن پیام نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان در پی می آید:

دادگاه عالی فدرال عراق امروز ارسال حقوق و استحقاقات حکومت اقلیم کوردستان از سوی دولت فدرال عراق در سال های 2021 و 2022 را غیر قانونی خواند، تصمیمی کاملا ناعادلانه و ظالمانه. این تصمیم نه تنها حقوق بگیران و مردم کورد را که شهروندان عراقی هستند، بلکه کل روند سیاسی و ثبات و توافقی را که دولت فدرال جدید عراق بر آن استوار است را هدف قرار می دهد.

عراق یک روند سیاسی و بی ثباتی طولانی و پیچیده را پشت سر گذاشت تا اینکه سرانجام دولتی در بغداد تشکیل شد که مردم عراق به آینده ای باثبات و بهتر امیدوار بودند.

تمام انتظارات از دادگاه عالی فدرال عراق این بود که با حفاظت از منافع همه جوامع عراقی و در نظر گرفتن شرایط سیاسی، فضای مثبت برای حل مشکلات کشور به ویژه مشکلات هولیر و بغداد را مخدوش نکند و ثبات سیاسی عراق را به خطر نیندازد.

تصمیم دادگاه عالی عراق در این مقطع، علاوه بر ایجاد شبهات و ده ها سوال، موضوع عجله  برای تصویب قانون جدید برای ایجاد مجدد دادگاه فدرال را بە میان میکشد، که بخش مهمی از توافق احزاب سیاسی برای تشکیل دولت فدرال جدید است.

نچیروان بارزانی

رئیس اقلیم کوردستان

٢٥ /١/٢٠٢٣