شهلا اروجی، وکیل تعیینی آرمیتا عباسی معترض ۲۰ ساله بازداشت‌شده، یک روز پس از برگزاری جلسه دادگاه او در دادگاه انقلاب کرج اعلام کرد که در پرونده موکلش، سه عنوان اتهامی از جمله «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» مطرح است.

او روز دوشنبه به پایگاه خبری «شبکه شرق» گفت که ترجیح می‌دهد در مورد سومین اتهام درج شده در پروند آرمیتا عباسی «تا زمان صدور رأی دادگاه بدوی» صحبت نکند.

خانم اروجی همچنین تصریح کرد که به‌رغم اتمام دوره بازداشت موکلش که دو ماهه بود، همچنان «در مقابل آزادی او با قید وثیقه مقاومت می‌شود».

این وکیل دادگستری در عین حال افزود: «قاضی به من برای آزادی آرمیتا عباسی با قید وثیقه بعد از صدور رای دادگاه بدوی، قول مساعد داده است.»

آرمیتا عباسی، ساکن کرج، پس از انتشار نوشته‌های اعتراضی خود علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شد و جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای مدعی شد که او یکی از «رهبران اغتشاشات» (اعتراضات) است و پلیس «۱۰ کوکتل مولوتف» از آپارتمانش کشف کرده است.

پیشتر سی‌ان‌ان در گزارشی درباره تجاوزهای جنسی به معترضان در زندان‌های ایران، به پرونده خانم عباسی اشاره کرده بود.

سی‌ان‌ان نوشت که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی این معترض را تحت شکنجه و خشونت جنسی قرار داده‌اند.

این رسانه طبق مدارکی که از بیمارستان امام علی در کرج درز کرده، اضافه کرد او روز ۲۵ مهر به همراه افسران لباس شخصی به این بیمارستان برده می‌شود در حالی که موهایش تراشیده شده بود و به شدت نیز می‌لرزید.

پزشکان در مکالمه افشا شده خود از وحشتی حرف زده‌اند که با دیدن نشانه‌های تجاوز احساس کرده‌اند. یک منبع مطلع در بیمارستان امام علی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان صحت این مدارک را تایید کرده است.