• بازداشت چند روحانی در زاهدان و سنندج به اعتراضات تازه ای انجامیده است. سنندج شب گذشته به دلیل دستگیری دو ماموستای محلی ناآرام بود و جوانان انقلابی به خیابان ها باز گشتند. در زاهدان مشاور مولانا عبدالحمید را دستگیر کرده اند و منابع بلوچ خبر می دهند، جو شهر ملتهب و بیشتر از گذشته امنیتی شده است.
  • بازداشت دو ماموستا به اعتراضات تازه در سنندج انجامید
  • دوشنبه شب سنندج بار دیگر صحنه ی اعتراضات شبانه ی جوانان، روشن کردن آتش در خیابان ها و شعارهای مرگ بر خامنه ای، مرگ بر جاش و انقلاب ادامه دارد، بود. شبکه حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه) از بازداشت دو روحانی اهل سنت در سنندج خبر داد. طبق این گزارش ماموستا ابراهیم کریمی ننله، امام جماعت مسجد روستای “ننله” و ماموستا لقمان امینی، امام جماعت مسجد “چهار یار نبی” شهرستان سنندج توسط نیروهای امنیتی در مسیر جاده سنندج به مریوان بازداشت و سپس به مکانی نامعلوم منتقل شدند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی پس از بازداشت ماموستا ابراهیم کریمی ننله به منزل خانوادگی وی در این روستا یورش برده و اقدام به تفتیش منزل کرده‌اند. این روحانی اهل سنت اخیرا احضاریه‌ای مبنی بر حضور در دادگاه ویژه روحانیت همدان برای ۱۶ و ۱۸ بهمن دریافت کرده بود.
    روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مدیر مرکز اسلامی غرب کشور خبر داد که خانه ماموستا ملا یوسف محمدی، امام جماعت مسجد روستای کلاته از توابع سنندج به آتش کشیده شد. بر اساس این گزارش، جمعه شب افراد ناشناس با کوکتول مولوتوف به خانه ملا یوسف محمدی حمله کردند. این روحانی ساعت ۳ بامداد به بیمارستان کوثر سنندج منتقل و شنبه شب بر اثر شدت جراحات فوت شد.

عبدالمجید مرادزهی مشاور مولوی عبدالحمید توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شد

سه روز پس از هفدهمین جمعه اعتراضی زاهدان، مولوی عبدالمجید مرادزهی از مشاوران و نزدیکان مولوی عبدالحمید امام جمعۀ اهل سنت زاهدان، روز دوشنبه ۱۰ بهمن، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. اتهامات انتسابی و محل نگهداری این روحانی بلوچ هنوز اعلام نشده است. به گزارش پایگاه خبری حال‌وش که خبرهای حقوق بشری سیستان و بلوچستان را گزارش می دهد، مولوی عبدالمجید مرادزهی روحانی سرشناس اهل سنت در زاهدان و از نزدیکان مولوی عبدلحمید امام جمعۀ این شهر، روز دوشنبه ۱۰ بهمن، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به همراهان مولوی عبدالمجید مرادزهی گفته شده که وضعیت او را از دادگاه ویژه روحانیت پیگیری کنند. به گزارش کمپین فعالین بلوچ، پس از بازداشت مولوی مرادزهی، فضای شهر زاهدان ملتهب و بیش از پیش امنیتی شده است. مولوی عبدالمجید مرادزهی از مشاوران مولوی عبدالحمید و عضو دفتر وی بود و مدیریت انتشارات فاروق اعظم زاهدان را نیز بر عهده داشت.