العربیه: الغنوشی که اتهاماتی علیه او دال بر حمایت از تروریسم، فساد مالی و پولشویی وجود دارد در سفارت ایران در کنار سفیر جمهوری اسلامی دیده می‌شود

الغنوشی به همراه دو وزیر دولت تونس در سفارت ایران

انتشار تصاویر جنجال‌برانگیز حضور دو وزیر دولت تونس به همراه راشد الغنوشی، رهبر جنش اسلام‌گرای «النهضه» در مراسم چهل و چهارمین سالگرد انقلاب 57 که در سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد، واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های اجتماعی تونس برانگیخت.

در این تصاویر، محمد علی البوغدیری، سرپرست وزارت آموزش، ابراهیم الشایبی، وزیر امور دینی، عصام الشابی، عضو «جبهه رهایی»، و همچنین الغنوشی در داخل ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در تونس دیده می‌شوند که در حال بریدن کیکی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب 57 هستند.

الغنوشی که اتهاماتی علیه او دال بر حمایت از تروریسم، فساد مالی و پولشویی وجود دارد، در این تصاویر در کنار سفیر جمهوری اسلامی دیده می‌شود.

انتشار این تصاویر با واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. آن‌ها خواستار رسیدگی به این موضوع و پاسخگویی مسئولینی شدند که در این مراسم با الغنوشی همراه بودند.

سامی غیبه یکی از کنشگران تونسی با انتشار یادداشتی درباره حضور دو وزیر از دولت نجلاء بودن، نخست‌وزیر تونس در این مراسم نوشت: «دست‌های خود را در دست‌های خونین دو جناح شیعه و اخوانی از اسلام سیاسی می‌گذارند و سپس شعار مخالفت با تاریک‌اندیشی سر می‌دهند.»

او در ادامه افزود: «فرصت‌طلبی یک روش و شیوه زندگی است.»

ولید بالقاسم دیگر کنش‌گر تونسی هم در این زمینه گفت، تمام کسانی که در مراسم‌ سفارت جمهوری اسلامی شرکت کردند، دارای یک تفکر مشترک بوده و به‌دنبال «نابودی میهن و دستیابی به منافع خود به بهای منافع کشور هستند.»

به گفته مبارکه عواینیه، نماینده پیشین پارلمان تونس که در این مراسم حضور داشت، در ابتدا تنها قرار بود که دو وزیر مذکور به همراه سفیر جمهوری اسلامی این کیک را با چاقو برش دهند، اما پس از لبخند سفیر ایران به راشد الغنوشی، او نیز از جای خود بلند شد و کیک را برید.