یک نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان در واکنش به ترور اخیر همکارش و انگشت اتهام باکو به تهران، همچنین اعزام دو لشکر سپاه به مرزهای دو کشور، گفت که ترسی از تهدیدهای ایران و حتی جنگ نداریم.

سیاوش نوروزاف در نطق روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین پارلمان جمهوری آذربایجان گفت: «نه جمهوری اسلامی و نه دست‌نشانده‌ها و نه کسانی که عملیات تروریستی علیه نماینده پارلمان آذربایجان را اجرا کردند، عقیده و ایمانی ندارند».

او افزود: اگر آن‌ها با این عملیات تروریستی در صدد ترساندن ما هستند، اشتباه می‌کنند: «در صورت لزوم در هر میدانی، حتی در جبهه جنگ آماده هستیم. امروز نیروهای نظامی ایران در مرزهای نخجوان تجمع کرده و به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. ما ترسی از جنگ نداریم و آذربایجان دیگر آن کشور سه دهه پیش نیست».

وزارت کشور جمهوری آذربایجان روز ۱۴ فروردین اعلام کرد که چهار تن را در ارتباط با ماجرای تلاش برای سوءقصد به جان فاضل مصطفی، نماینده مجلس این کشور، بازداشت کرده است.

پیشتر وزارت خارجه این کشور انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرده و گفته بود تحقیقات اولیه بر دست داشتن جمهوری اسلامی در این ترور دلالت دارد.

برخی گزارش‌های تأیید نشده نیز مدعی است که آذربایجان شش تا هشت نفر را به ظن ارتباط با حمله مسلحانه یادشده بازداشت کرده که چهار تن آن‌ها پیشتر به ایران سفر کرده‌ بودند.

آقای مصطفی، که از او به عنوان یکی از منتقدان سرسخت جمهوری اسلامی ایران یاد می‌شود، روز هشتم فروردین در پایتخت آذربایجان هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد. او هم اکنون در بیمارستان بستری است و تحت مراقبت پلس قرار دارد.