معاون أمور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ایران گفته که ستادی در وزارت کشور برای رسیدگی به مساله حجاب تشکیل شده است.

انسیه خزعلی روز چهارشنبه ۱۶ فروردین مدعی شد که این ستاد بیشتر جنبه‌ آموزشی، مهارت‌آموزی و پشتیبانی در زمینه حجاب دارد.

رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۵ فروردین با حمایت از تندروهای جمهوری اسلامی در بحث حجاب اجباری، گفت که «حجاب محدودیت شرعی و قانونی» بوده و به ادعای او، «کشف حجاب، حرام شرعی و سیاسی است».

آیت‌الله علی خامنه‌ای که در هفته‌های اخیر در مورد عدم رعایت حجاب اجباری از سوی دختران و زنان ایرانی سکوت کرده بود، مخالفت با حجاب اجباری را به «دشمنان» نسبت داد و گفت: «دشمن با برنامه وارد شده و ما هم باید با برنامه وارد شویم».

انسیه خزعلی در بخشی از اظهاراتش گفت رهبر جمهوری اسلامی به خوبی مشخص کرده که «حجاب یک امر دینی است» و همه مسئولین در مجموعه‌های خود «موظف هستند» از نظر اجرایی به ستاد تشکیل شده کمک کنند.

از زمان آغاز جنبش «زن، زندگی، آزادی» در اواخر شهریور پارسال، بسیاری از دختران و زنان روسری‌ها را به آتش کشیدند و با حجاب اجباری تحمیل شده از سوی نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند.

اقدامات پراکنده در برخورد فیزیکی با زنان بدون حجاب اجباری که اوج آن در روزهای اخیر حمله با سطل ماست به دو زن در شاندیز مشهد بود، بازتاب‌های منفی گسترده‌ای به‌دنبال داشت، تا جایی که حتی برخی اصولگرایان طرفدار رهبر جمهوری اسلامی آن را «امر به معروف منفی» خواندند.