رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، هرتسی هالوی، گفت که این کشور آماده است بدون کمک آمریکا به تأسیسات اتمی ایران حملۀ پیشگیرانه کند. او گفت : “اسرائیل می‌تواند و آماده است حتا بدون کمک آمریکا حملۀ پیشگیرانه‌ای علیه ایران انجام بدهد.”

به گفتۀ هرتسی هالوی، ارتش اسرائیل توانایی حمله به کشورهای دوردست و نزدیک را دارد. او تصریح کرد که در سال‌های پیش‌رو ارتش اسرائیل ظرفیت‌های خود را برای [حملۀ پیشگیرانه به ایران] به طرز قابل ملاحظه‌ای توسعه خواهد داد و چنین حمله‌ای برغم فاصلۀ بسیار خُردکننده خواهد بود.”

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در واکنش به انتقادهای اخیر دولت بایدن به اسرائیل نیز گفت : “اگر چه دولت اسرائیل قادر است با هر چالش امنیتی رودررو شود، اما بهتر است که آمریکا را نیز همواره در کنار خود داشته باشد.” هالوی سپس افزود : “ما می دانیم که چگونه به تنهایی اقدام کنیم. ما یک ملت مستقل هستیم و تصمیمات خود را به تنهایی می‌گیریم. خوب است که آمریکا در کنار ما باشد، اما، در این باره اجباری در کار نیست.”

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در پایان با اشاره به اظهارات سربازان ذخیرۀ این کشور گفت که آنچه او را در روزهای اخیر قدری نگران کرد، پیوند امنیت اسرائیل با شرایط اجتماعی این کشور  است.

سربازان ذخیرۀ اسرائیل اخیراً اعلام کردند که به دلیل مخالفت‌شان با طرح اصلاح قضایی این کشور از معرفی خود به ارتش خودداری می‌کنند. هرتسی هالوی گفت : “سربازان ذخیرۀ این کشور باید در صورت فراخوانده شدن بدون قید و شرط خود را معرفی کنند.” اغلب سربازان اسرائیل را نیروهای ذخیرۀ این کشور تشکیل می‌دهند.