مراسم خاکسپاری و ترحیم کیومرث پوراحمد، فیلمساز باسابقه ایرانی، با حضور اهالی سینما و خانواده‌ او در قطعه هنرمندان بهشت الزهرای تهران برگزار شد.

کیومرث پوراحمد کارگردان و فیلمنامه‌نویس، روز ۱۶ فروردین در ویلایش در نزدیکی بندرانزلی درگذشت.

رسانه‌ها در ساعت‌های اولیه علت درگذشت آقای پوراحمد را «ایست قلبی» عنوان کردند، اما ساعتی بعد مجله سینمایی «فیلم امروز» به سردبیری هوشنگ گلمکانی نوشت که او «از سر افسردگی و ناامیدی، بی‌آیندگی و بیهودگی» به زندگی خود پایان داده است: «همین‌قدر سهمگین و باورنکردنی، وحشتناک و تکان‌دهنده».

در مراسم خاکسپاری آقای پوراحمد، مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما با اشاره به «روزهای تلخ سال گذشته» گفت: «فکر می‌کردم بهار شروعی خوب باشد ولی فکر نمی‌کردم این طور کمر من و خانه سینما بشکند.»

خانم برومند با اظهار تاسف از درگذشت کیومرث پوراحمد ادامه داد: «امیدوارم این اتفاق باعث شود همه به خودمان بیاییم و اختلاف‌های درونی سینما را وسیله نابودی نکنیم، بلکه برای ساختن و امید کار کنیم و به نفع مردم امید بیافرینیم.»

خبر خاکسپاری این فیلمساز یک روز پس از آن منتشر می‌شود که عکسی از صحنه کشف پیکر آقای پوراحمد در فضای مجازی منتشر شد و کاربران نسبت به آن واکنش‌های متفاوت نشان دادند و برخی آن را مرگی مشکوک دانستند.

اظهار نظرها در فضای مجازی به نحوه قرار گرفتن جسد با توجه به قد بلند این کارگردان، نحوه تکیه دست او به دیوار، شکل قرار گرفتن یکی از پاها بر روی شوفاژ، اندازه طناب و نحوه گره طناب مربوط می شود.

در مراسم تدفین کیومرث پوراحمد، سینماگرانی چون جهانبخش سلطانی، رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، داریوش فرهنگ و فردین خلعتبری شرکت داشتند.