قدیانی
توضیح تصویر،آقای قدیانی هم در دوران سلطنت پهلوی و هم در دوران جمهوری اسلامی به زندان افتاده

ابوالفضل قدیانی، از چهره‌های جنبش سبز و نزدیک به میرحسین موسوی، ضمن اعلام آنکه اجرای حکم زندانش به تعویق افتاده، گفته « موج دوم جنبش پر برکت و تحول‌آفرین زن زندگی آزادی» در راه است.

آقای قدیانی در یادداشتی در سحام‌نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، از لایحه جدید که برای تحمیل حجاب اجباری در مجلس است هم انتقاد کرده است.

او با «نمایشی-فرمایشی» خواندن مجلس شورای اسلامی، گفته است این لایحه جدید قرار است «به دستور مستبد امروز ایران علی خامنه‌ای» به تصویب برسد، اما «شکست آن از هم اکنون آشکار است و زنان و مردان آزاده و آزادی‌خواه در مقابل آن خواهند ایستاد و علی خامنه‌ای سرکوبگر را ناکام خواهند کرد.»

پس از چند ماه تبلیغات حکومتی درباره شیوه‌های جدید کنترل پوشش زنان، قوه قضاییه و دولت ایران لایحه جدیدی را به مجلس فرستاده‌اند که با مجازات‌هایی چون محرومیت از خدمات دولتی، توقیف خودرو، تعطیلی کسب‌وکار و جریمه‌های نقدی سنگین چندین میلیون تومانی شهروندان به دنبال اجبار شهروندان به پوشش مورد نظر حکومت است.

برخی از نمایندگان تندروی مجلس از این لایحه ناراضی هستند و حتی یکی از مقام‌های ارشد قوه قضاییه از اینکه در این لایحه پلیس و وابستگان حکومت از «پرخاش» برای تحمیل حجاب منع شده و تعیین مجازات به دادگاه سپرده شده انتقاد کرده است.

در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، تلاش‌‌های حکومت برای قدرت‌نمایی در برابر زنانی که از حجاب اجباری سرپیچی می‌کنند شدت گرفته است.

ابوالفضل قدیانی با «رسوا» خواندن تلاش‌های حکومت برای تحمیل حجاب گفته است «دیر یا زود مردم در موج دوم جنبش پر برکت و تحول‌آفرین زن زندگی آزادی، وی و نظام سرکوبگرش را ساقط» خواهند کرد.

او نسبت به برقراری یک «نظام جمهوری دموکراتیک سکولار بر پایه حقوق بشر» ابراز امیدواری کرده است.

آقای قدیانی پیش از این هم انتقادهای تندی را علیه علی خامنه‌ای و نظام جمهوری اسلامی بیان کرده و به تازگی به ده ماه حبس محکوم شده است.

بی بی سی