وزارت خزانه داری آمریکا دو گروه تروریستی به نام‌های تیپ سلیمان شاه و لشکر حمزه تحت حمایت ترکیه را به اتهام نقض حقوق بشر در عفرین تحریم کرد

به گزارش شبکه abc آمریکا، وزارت خزانه‌داری دولت آمریکا از اعمال تحریم علیه دو گروه شورشی تحت حمایت ترکیه در سوریه به نام‌های تیپ سلیمان شاه و لشکر حمزه خبر داد. آمریکا این دو گروه شورشی وابسته به ارتش آزاد سوریه را به اتهام اخراج کردها از شهر عفرین سوریه، ضبط اموال آنها و جلوگیری از بازگشت کردها، ایزدی‌ها و برخی دیگر از تشکل‌های ساکن در منطقه عفرین تحریم کرده است.

 آمریکا گفته است این دو گروه نقش عمده‌ای در بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در شمال غرب سوریه به ویژه منطقه کرد نشین عفرین داشته‌اند. به طور مشخص، این دو گروه کردهای ساکن عفرین را از خانه‌هایشان اخراج و اقدام به آدم ربایی و اخذ پول در برابر آزاد کردن کردهای ربوده شده کرده‌اند.

 محمد حسین الجسیم مشهور به ابو امشا، رهبر تیپ سلیمان شاه از جمله افراد تحریم شده است که نقش مستقیمی در ربودن شهروندان کرد و آزادی آنها در قبال دریافت پول داشته است.

 بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، او و دیگر اعضای این گروه دهها میلیون دلار از شهروندان کرد بابت آزادی گروگان‌ها اخذ کردند.