🔺🔻قتل یک کودک دیگر در پی شکنجه‌های مزدوران خامنه‌ای در بازداشت

آواتودی

بَرزین حمزه‌زاده، کودک اهل سردشت که در اثر ضرب‌وشتم شدید مزدوران خامنه‌ای دچار آسیب‌دیدگی شدید اعضای داخلی بدن شده بود، در نهایت پس از ۱۳ ماه تحت عملیات جراحی در بیمارستان جان خود را از دست داد.

این کودک در جریان انقلاب “زن، زندگی، آزادی” در سن ١۵ سالگی بازداشت و به مدت یک هفته شکنجه شده بود.

بر اساس گزارش هه‌نگاو، روز سه‌شنبه دوازدهم دی ماه، بَرزین حمزه‌زاده، کودک آسیب‌دیده ١۶ ساله و اهل سردشت، حین عملیات جراحی در بیمارستان “خمینی” ارومیه جان باخت.

به گفته یک منبع آگاه نزدیک به خانواده برزین حمزه‌زاده، این کودک سال گذشته در زمان بازداشت هردو کلیه خود را به دلیل شدت ضربات مزدوران خامنه‌ای در پاییز سال گذشته، از دست داده و دچار اختلال عملکرد فیزیولوژیکی شده بود.

این منبع افزود: برزین طی یک سال و دو ماه گذشته، چندین بار دچار کاهش سطح هوشیای و بیهوشی شده و بارها جهت مداوا به پزشک مراجعه کرده بود. 

یکی از بستگان این کودک گفت: برزین پیش از بازداشت، در سلامت کامل جسمی و روانی قرار داشته و هیچ نشانه‌ای از بیماری نداشته است. اما به دلیل شکنجه در زمان بازداشت پس از از آزادی چند بار از هوش رفت.

این منبع اعلام کرد که نهادهای امنیتی نظام از روز گذشته خانواده حمزه‌زاده را تحت فشار قرار داده‌اند که از رسانه‌ای کردن این خبر خودداری کنند.

بَرزین حمزه‌زاده، هفته نخست آذر ماه سال گذشته، بعد از تجمعات انقلابی گسترده بیست‌ونهم آبان ماه در سردشت، توسط مزدوران خامنه‌ای بازداشت و نزدیک به یک هفته تحت شکنجه شدید قرار گرفته بود.

علائم وخیم جسمانی این کودک، چند روز پس از آزادی وی در آذر ماه سال گذشته بروز کرده بود.

لازم به ذکر است که برخی از آسیب‌دیدگان در جریان اعتراضات سال‌های گذشته ایران و به ویژه در انقلاب “زن، زندگی، آزادی” پس از آزادی دچار اختلالات روانی و جسمی شده‌اند.

برخی از آن‌ها نیز در سکوت خبری، امکان از سرگرفتن روند زندگی عادی را از دست داده‌ و در مواردی نیز، جان باخته‌اند.

با استناد به آمار هه‌نگاو، در جریان انقلاب “زن، زندگی، آزادی” بیش از ۳۰۰ کودک در شهرهای کُردنشین توسط نهادهای امنیتی خامنه‌ای خائن بازداشت شده‌اند که تاکنون هویت ۱۹۳ نفر از آنها احراز شده است.