خبرگزاری‌های ایران از جمله میزان و ایسنا روز شنبه ۱۶ دی ماه تصاویر ویدئویی از لحظه انفجار دوم در کرمان را منتشر کرده‌اند. در همین حال، دادستان کرمان نیز اعلام کرد ۳۲ نفر در این ارتباط بازداشت شده‌اند.

روز چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه‌، «دو انفجار انتحاری» در مراسم چهارمین سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، در کرمان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در همین زمینه، احمد وحیدی وزیر کشور روز جمعه گفت ۸۸ نفر در این انفجارها کشته شدند که شامل ۵۴ زن و ۳۴ مرد هستند.

گروه حکومت اسلامی، داعش، پنجشنبه یک روز پس از این انفجارها، مسئولیت آنها را برعهده گرفت و گفت که دو عامل با کمربندهای انتحاری انفجاری این حمله را ترتیب دادند.

با این حال این گروه مشخص نکرده بود که شاخهٔ افغانستان آن موسوم به «داعش خراسان» مسئول این حادثه است.

بازداشت ۳۲ نفر در ارتباط با انفجارهای کرمان

دادستان کرمان نیز اعلام کرد که ۳۲ نفر در ارتباط با پرونده انفجارهای کرمان دستگیر شده‌اند که در حال «مرحله بازجویی و مراحل مقدماتی هستند.»

مهدی بخشی شنبه‌شب در گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه استانی کرمان تصریح کرد: «۱۶ بمب در استان کرمان کشف شده که قدرت انفجار هر کدام از آنها از این جلیقه‌های عامل انتحاری بیشتر بود.»

دادستان کرمان همچنین گفته است یکی از عوامل انتحاری اهل تاجیکستان بوده است و هویت بقیه این افراد در دست بررسی است.

خبرگزاری رویترز هم روز جمعه به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داده است اطلاعات آمریکا نشان از آن دارد که داعش خراسان مسئولیت انفجارهای کرمان را برعهده داشته است؛ در همین حال رسانه‌های ایران از افزایش شمار کشته‌های این انفجارها به ۹۱ نفر گزارش داده‌اند.

به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی، دو انفجار انتحاری که روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه در کرمان به وقوع پیوست بیش از ۲۸۰ مجروح نیز برجای گذاشته است.