به گفته نخست‌وزیر اسرائیل بدون “پیروزی کامل” بر حماس امنیت اسرائيل تامین نخواهد شد و ایران و حزب‌الله جشن خواهد شد. اسپانیا ۳.۵ میلیون یورو به سازمان امدادرسانی برای فلسطین کمک می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل روز دوشنبه خطاب به فرماندهان ارتش این کشور گفت که پیروزی اسرائیل بر حماس در غزه، “ضربه مهلکی” به شبه نظامیان فلسطینی و همچنین دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه وارد خواهد کرد.

نتانیاهو با توصیف مجدد ایران و حماس و حزب‌الله و حوثی‌ها به عنوان اجزای “محور شرارت”، گفت که بدون “پیروزی کامل” بر این گروه‌ها امنیت اسرائيل تامین نخواهد شد، “آوارگان (اسرائیلی) برنخواهند گشت”، و ایران و حزب‌الله شادمان و خرسند خواهد شد.

اظهارات نتانیاهو در حالی بیان شد که دیپلمات‌های ارشد فرانسه و ایالات متحده در سفرهای جداگانه و با هدف تضمین آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس وارد خاورمیانه شده‌اند.

 طی چهار ماه گذشته، نیروهای اسرائیلی روزانه درگیر تبادل آتش با حزب‌الله لبنان بوده‌اند. ارتش اسرائيل از شلیک چندین موشک در روز دوشنبه از لبنان به خاک این کشور خبر داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد محل‌های پرتاب‌ این موشک‌ها و همچنین مناطق دیگری در لبنان، از جمله مواضع حزب‌الله را هدف قرار داده است.