احمدرضا حائری، زندانی سیاسی کُرد و اهل ایلام و محبوس در زندان قزلحصار کرج به سلول انفرادی این زندان منتقل شده است.

براساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ (۱۹ مه ۲۰۲۴)، احمدرضا حائری، زندانی سیاسی اهل ایلام از بند عمومی زندان قزلحصار کرج به سلول انفرادی این زندان منتقل شد.

برادر احمدرضا حائری، متنی مبنی بر انتقال این زندانی سیاسی در اعتراض به وضعیت بغرنج سامان یاسین و با دستور رئیس زندان منتشر کرده است.

احمدرضا حائری شهریور ۱۴۰۱، توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۳ سال و ۸ ماه حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که طبق قانون مجازات اسلامی، حکم اشد ۳ سال و ۸ ماه حبس برای وی اجرا می‌شود.

وی ۲۰ اریبهشت ۱۴۰۲، جهت سپری کردن دوره حبس خود بازداشت و به زندان اوین و در شهریور همان سال به همراه دوازده تن دیگر از زندان سیاسی به زندان قزلحصار منتقل شده و در بند جرایم خطرناک نگهداری می‌شدند.

این زندانی سیاسی در تیرماه ۱۴۰۲ بابت پرونده‌ای که طی دوره حبس با شکایت سازمان زندانهای تهران علیه وی گشوده شده بود توسط دادگاه کیفری دو تهران بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۳ ماه و یک روز حبس محکوم شد.

وی همچنین پیشتر در تیرماه ۱۴۰۱ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مرداد همان سال با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شده بود.