پسکوف گفت هیأت روسی در مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی شرکت نخواهد کرد. وزیر خارجه روسیه، آمریکا را به طور غیرمستقیم مسئول سقوط بالگردی می‌داند که در آن ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی کشته شد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه‌شنبه ۲۱ مه (اول خرداد) گفت که هیأت روسی در مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران که روز یکشنبه در سانحه سقوط بالگرد کشته شد، شرکت نخواهد کرد، زیرا حضور بین‌المللی در این مراسم پیش‌بینی نشده است.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه یا سایر مقامات دولتی روسیه در مراسم تشییع جنازه حضور خواهند داشت، گفت: «تا آنجا که من می‌دانم، هیچ حضور بین المللی [در مراسم تشییع] پیش‌بینی نشده است.»

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی “ایرنا” پیشتر گزارش داده بود که مراسم تشییع ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در شهر تبریز در شمال غرب ایران در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم چندین هزار نفر شرکت دارند. این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که مراسم تشییع جنازه به زودی در شهرهای دیگر ایران نیز برگزار خواهد شد.

قرار بود بعد از تبریز تابوت‌های اجساد قربانیان برای اقامه نماز عمومی در مسجد پایتخت به تهران ارسال شود. رئیسی قرار است در زادگاهش مشهد در حرم امام هشتم شیعیان به خاک سپرده شود.