در چهارمین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که با موضوع «سیاست خارجی» برگزار شد، بحث تحریم‌ها، توافق هسته‌ای «برجام» و قراردادهایی مانند «کرسنت» موضوع بحث کاندیداها بود.

موضوع توافق هسته‌ای برجام در بخش‌هایی از این مناظره، رویارویی مصطفی پورمحمدی با سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده را در پی داشت. پورمحمدی از مزایای برجام و تلاش‌های دولت در این زمینه دفاع کرد و تأکید کرد که این توافق توانسته بود تنش‌های بین‌المللی را کاهش دهد و راه را برای بهبود روابط اقتصادی باز کند. او همچنین به ضرورت تعامل سازنده با جامعه جهانی اشاره کرد.

در مقابل، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده به انتقاد از برجام پرداختند. جلیلی تأکید کرد که این توافق دستاوردهای مورد انتظار را نداشته و منجر به افزایش فشارهای اقتصادی بر کشور شده است. زاکانی نیز بر این باور بود که برجام نتوانسته است تحریم‌ها را به طور مؤثری لغو کند و باید راهکارهای دیگری برای مقابله با فشارهای خارجی اندیشید. قاضی‌زاده نیز با اشاره به قرارداد کرسنت، به نقد عملکرد دولت در زمینه قراردادهای بین‌المللی پرداخت و خواستار شفافیت و دقت بیشتر در این زمینه‌ها شد.

به تلگرام کوردانه بپیوندید

https://t.me/kurdane2022