🔻افشین بازگیر، فرماندار چگنی از ادامه آتش‌سوزی در ۱۷۰ هکتار از جنگل‌های این شهرستان خبر داده و گفت که آتش‌سوزی در بخش ویسیان چگنی از دو روز پیش آغاز و تاکنون ادامه دارد.

🔹این در حالی است که معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان این آتش‌سوزی را عمدی دانسته و افزوده است که «۱۹ عامل آتش‌سوزی عمدی در مراتع و جنگل‌های استان شناسایی و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.»

آقای بازگیر هم به تسنیم گفته است که ۱۷۰ هکتار از جنگل‌های چگنی بدون احتساب آمار آتش‌سوزی اخیر در بخش‌های ویسیان، شاهیوند و مرکزی دچار آتش‌سوزی شده‌است.

به گفته او آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان در چند نوبت مهار شده ولی به دلیل گرمای هوا دوباره شعله‌ور شده است و او میزان آتش‌سوزی را نسبت به سال گذشته بیشتر توصیف کرده است.

او گفته است که در کنار نیروهای منابع طبیعی هم‌اکنون دو بالگرد هم در حال مهار آتش در این منطقه هستند، و ۱۵ دستگاه دمنده برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان تهیه شده‌است.

🔸به گزارش ایرنا، آقای بازگیر همچنین اشاره کرد که با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود امکانات، مهار آتش‌سوزی به سختی انجام می‌گیرد. وی افزود که هماهنگی‌هایی با نیروهای نظامی و سپاه برای کمک به مهار آتش‌سوزی انجام شده و نیروهای بسیج نیز به یاری آمده‌اند.

🔸وی همچنین از مردم محلی خواست تا با نیروهای امدادی همکاری کنند و از روشن کردن آتش در نزدیکی جنگل‌ها خودداری کنند. او تأکید کرد که حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همه‌جانبه است و باید تمامی امکانات موجود برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی به کار گرفته شود.