سید محمد علی حسینی، نماینده انجمن اسلامی عربی در لبنان، در مورد وضعیت (حسن نصرالله) رهبرحزب‌الله لبنان و حزبش گفت: “وضعیتی ناپایدار در درون حزب وجود دارد و انجمن شورای حزب به شیوه‌ای انتقادی نسبت به حسن نصرالله عمل کرده است. کار به جایی رسیده که اعتماد به او کاهش یافته و به‌طور مستقیم از سوی انجمن‌ها (شیخ محمد یزبک) انتقاداتی نسبت به عملکرد حزب مطرح شده است.”

حسینی که خود را نزدیک‌ترین دوست حسن نصرالله در دوران تأسیس حزب‌الله می‌داند، گفت: “در سطح تصمیم‌گیری، اعتماد به حسن نصرالله دیگر وجود ندارد، زیرا هیچ‌کدام از نظرات او عملی نشده است. بنابراین، پیوند و همبستگی حزب به شدت کاهش یافته و همچنین خود نصرالله نیز دچار افت شده است و مانند گذشته مورد توجه انجمن شورای حزب نیست.”

در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه (عربی)، او گفت: “نصرالله با انتقادات زیادی از سوی انجمن شورای حزب مواجه شده است و به‌طور مستقیم هر یک از سید ابراهیم امین سید و شیخ محمد یزبک به او اشاره کرده‌اند که باید به مسائل داخلی توجه کند.”

او همچنین تأکید کرد که “حسن نصرالله توانایی ارائه راه‌حل‌های واقعی و درمان مشکلات داخلی را ندارد و توانایی پاسخگویی به مردم را از دست داده است. همبستگی او با آن زن و فرزندانش در شرایط بحرانی آسیب دیده‌اند.”

حسینی تأکید کرد که انجمن شورای حزب تصمیمی برای برکناری حسن نصرالله اتخاذ کرده و باید شیخ محمد یزبک برای مدیریت امور حزب معرفی شود، زیرا او فردی با تجربه است که می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد یا سید ابراهیم امین سید منصوب شود.

محمد علی حسینی، پژوهشگر و استاد تفکر اسلامی و صاحب مقالات سعودی، اما با رویکردی لبنانی و در حال حاضر پست نمایندگی عمومی انجمن اسلامی عربی در لبنان را بر عهده دارد. حسینی بیش از هفت کتاب نوشته است که شامل دیدگاه‌های فکری و سیاسی دربارهٔ منطق فتنه‌ها و چالش‌های مربوطه است. از کتاب‌های مهم او می‌توان به “به سوی اسلامی میان‌رو” و “ترس از تفرقه‌ها و راهکارهای مواجهه با آن‌ها” اشاره کرد.