شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای بندرعباس، خرم آباد، همدان، رشت، بروجرد، زنجان، تهران، شیراز، ارومیه، تبریز، سنندج، اهواز، اصفهان، بیجار، مریوان، اردبیل، ایلام و کرمانشاه، گروهی از کارگران بیکار شده پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، شماری از کارگران شهرداری یاسوج، تنی چند از کارگران شاغل در سایت دو شرکت نفت و گاز پارس کنگان، سایت یک شرکت نفت و گاز پارس عسلویه، شرکت پالایش گاز فجر جم، پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی و شماری از معلمان روستایی نسیم شهر طی دو روز متوالی با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. همزمان کارگران شاغل در شماری از سکوهای گازی شرکت نفت و گاز پارس دست به تحصن زدند.

اعتراض کارگران بیکار شده پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان چوار

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز گروهی از کارگران بیکار شده پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در مقابل ساختمان دادگستری شهرستان چوار دست تجمع زدند.

براساس این گزارش، کارگران این شرکت طی روزهای گذشته دست به تجمعات اعتراضی زدند که در پی آن شماری از کارگران احضار و بازداشت شدند. روز جاری شماری از کارگران شرکت مذکور در اعتراض به این اقدام، دست به تجمع زدند. در این تجمع دو نفر اقدام به خودسوزی نافرجام کرده‌اند که یکی از این افراد، پدر یکی از کارگران بازداشتی‌ بوده است.

یک منبع کارگری در این خصوص گفت: این تجمع در حمایت از کارگرانی بود که از صبح امروز در جریان اعتراضات اخیر کارگران پتروشیمی ارغوان گستر به صورت تلفنی احضار شده‌اند.

وی با بیان اینکه در اعتراض امروز ده‌ها کارگر بیکار شده پتروشیمی ارغوان گستر حاضر شدند، در ادامه افزود: اعتراض کارگران پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در حالی از حدودا سه ماه پیش ادامه پیدا کرده که آن‌ها خواستار بازگشت به کار و تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود هستند.

به گفته وی؛ همه کارگران از بومیان منطقه و شهرستان چوار هستند که بعد از سال‌ها کار و تلاش در پتروشیمی هم اکنون برای تامین معاش خانواده‌های خود کار می‌خواهند.

تجمعات بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف

روز دوشنبه، شماری از بازنشستگان مخابرات در شهرهای تهران، شیراز، ارومیه، تبریز و سنندج تجمع کردند.

عدم اجرای بدون تنازل آئین‌نامه رفاهی ۸۹، فریز مطالبات، افزایش سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۲۰% به ۵۰%، عدم تسویه هزینه‌های درمان توسط بیمه معلم و دانا، عدم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۱ و تبصره ۲ ماده ۳۱ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بازنشستگان ۹٪ بعد از خصوصی‌سازی، از جمله موضوعات مورد اعتراض این کارگران است.

همزمان اتحادیه آزاد کارگران ایران از تجمع این بازنشستگان در بندرعباس، خرم آباد، همدان، رشت، بروجرد، زنجان، اهواز، اصفهان، بیجار، مریوان، اردبیل، ایلام و کرمانشاه خبر داد.

تجمعات کارگران صنایع نفت و گاز جنوب

به گزارش هرانا، روز دوشنبه شماری از کارگران شاغل در سایت دو شرکت نفت و گاز پارس کنگان، سایت یک شرکت نفت و گاز پارس عسلویه، شرکت پالایش گاز فجر جم و پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

از سوی دیگر کارگران شاغل در سکوهای گازی چهل گانه نفت و گاز پارس از جمله سکوهای SPD8، SPD13B و SPD13D دست به تحصن زدند.

اصلاح نظام حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی صنعت نفت و اجرای فوری رای ترمیم حقوق از جمله مطالبات کارگران صنعت نفت عنوان شده است.

تجمع معلمان نسیم شهر

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز دوشنبه، شماری از معلمان نسیم شهر که در مدارس روستاها مشغول به کار هستند، در اعتراض به نبود سرویس رفت و برگشت به روستاها، در مقابل اداره آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان تجمع کردند.

براساس این گزارش، ادارۀ آموزش و پرورش هر ساله برای معلمان مناطق روستایی و شهرستانهای استان تهران، سرویس رفت و برگشت برقرار می‌کرد. اما امسال از ابتدای مهرماه تاکنون اداره‌های شهرستانهای استان تهران به معلمان گفته‌اند که بودجه نداریم و وزارتخانه مجوز برقراری سرویس برای معلمان مناطق روستایی و شهرهای اطراف تهران را نمی‌دهد.

این معلمان یک روز قبل نیز دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

تجمع کارگران شهرداری یاسوج

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز دوشنبه کارگران شهرداری یاسوج با حضوردر مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت: بیش از هفت ماه است که شهرداری حقوقی به حساب ما واریز نکرده‌است و در هر بار مراجعه با وعده امروز و فردا، ما را بازی می‌دهند.

وی افزود: همچنین تا مرداد ۱۴۰۳ بیمه کارگران پرداخت شده است و مابقی ماه‌ها بیمه پرداخت نشده‌است.