وریشه مرادی، زندانی سیاسی کُرد، در اعتراض به صدور و اجرای احکام اعدام در ایران و بلاتکلیفی پرونده خود، در زندان اوین تهران دست به “اعتصاب غذای نامحدود” زده است.

بر ا‌ساس گزارش شبکه حقوق‌بشر کردستان، این زندانی سیاسی از روز پنج‌شنبه ۱۹ مهر (١٠ اکتبر)، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.
این زندانی سیاسی از مرداد ۱۴۰۲ در بازداشت به سر می‌برد و در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ دومین جلسه دادگاه وی به اتهام “بغی” در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود.

پیشتر در تاریخ ۱۴ مرداد سال‌ جاری دومین جلسه دادگاه این فعال سیاسی به دلیل امتناع او از حضور در دادگاه در اعتراض به صدور حکم اعدام برای پخشان عزیزی و شریفه محمدی به تعویق افتاده بود.

اولین جلسه دادگاه وریشه مرادی در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “بغی” از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) برگزار شد. بغی به معنای “قیام مسلحانه علیه حکومت و نظام” است.

نخست قرار بود اولین جلسه دادگاه در تاریخ ۲۴ اردیبهشت برگزار شود، اما به دلایل نامعلوم لغو و او مجددا به مدت سه روز به سلول انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شد.

وریشه مرادی، در مرداد ۱۴۰۲ در شهر کرمانشاه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.