با اعلام دانا احمد مجید سرپرست جنبش تغییر از دولت اقلیم کردستان و مدیریت محلی سلیمانیە و حلبچە کنارەگیری کرد و سرپرست جنبش تغییر در این بارە گفت: اگرچە تصمیمی دیرهنگام اتخاذ کردەایم اما صحیح و ضروری است.

بە گزارش خبرگزاری KNN، دانا احمد مجید سرپرست جنبش تغییر اعلام کرد کە بر اساس تصمیم مجمع میهنی جنبش تغییر تصمیم بە کنارەگیری از دولت اقلیم کردستان و مدیریت محلی سلیمانیە و حلبچە اتخاذ شد و بر اساس این تصمیم، جنبش تغییر از دولت اقلیم کردستان و مدیریت محلی سلیمانیە و حلبچە کنارەگیری خواهد کرد.

وی افزود: اگرچە این تصمیم، دیرهنگام اتخاذ شدە است اما تصمیمی صحیح و ضروری است. 

مجمع میهنی جنبش تغییر اعلام کرد: “تصمیم ما برای خروج از دولت اقلیم کردستان و دولت محلی، بخشی از زنجیره‌ای از تغییرات، مواضع و تصمیم‌هاست که پس از تغییرات درونی جنبش، با مشورت و رایزنی با شماری از رهبران و شخصیت‌های خارج از جنبش اتخاذ شد. هدف این تصمیم تقویت حمایت از مردم کردستان و بازگرداندن توان جنبش تغییر است.”

در ادامه آمده است: “تجربه مشارکت ما در کابینه نهم دولت اقلیم کردستان، به گواهی مردم و طرفداران ما، موفقیت‌آمیز نبود. دولتی که برای اصلاح و خدمت به مردم در آن نقش داشتیم، برنامه‌ای که نوشتیم را اجرا نکرد. به همین دلیل از ملت خود مجدداً طلب بخشش می‌کنیم. هرچند این تصمیم دیرهنگام است، اما تصمیمی صحیح و ضروری است. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم و تعهد می‌دهیم که اشتباهات را جبران خواهیم کرد.”

در این پیام همچنین اشاره شده است که “جنبش تغییر با یک استراتژی جدید سیاسی باز می‌گردد. این استراتژی به اصول برنامه سیاسی کاک نوشیروان در آغاز تأسیس جنبش تغییر بازمی‌گردد. برنامه‌ای برای تغییر سیستم حکمرانی اقلیم، مبتنی بر حمایت از مردم و در تقابل با مناصب و قدرت‌های حاکم است. استراتژی‌ای که در پی بازگرداندن توان و انرژی به مردم، جوانان، زنان و طرفداران جنبش است.”

سرپرست منصب دبیرکلی جنبش تغییر همچنین اعلام کرد: “از تمامی آزادی‌خواهان، طرفداران کردستان، شخصیت‌ها و حامیان جنبش تغییر در این مرحله دعوت می‌کنیم که همراه ما باشند و جنبش تغییر را برای یک مرحله از اعتراضات سیاسی و بازنمایی واقعی دغدغه‌ها و مطالبات مردم کردستان آماده کنند. با هم به سوی مبارزه مدنی و پارلمانی برای حل مشکلات بنیادین شهروندان حرکت کنیم.”