ریبوار کریم ولی نویسندە و فعال رسانەای اقلیم کردستان کە تا حدود زیادی نویسندەای نزدیک بە حزب دمکرات کردستان بە شمار می آید در یادداشت کوتاهی بە انتشار فایل صوتی گفتگوی میان بافل و قباد طالبانی پرداخته و نوشته است: فرض کنیم که این فایل ساختگی نیست و اصالت دارد، انتشار آن در این موقعیت که تنها چند روز به انتخابات پارلمان کردستان باقی مانده است چه هدفی را دنبال می کند؟

دستگاه انتخابات حزب دمکرات کردستان فایل صوتی‌ای از گفت‌وگوی بافل و قباد طالبانی منتشر کرده است، من فرض می‌کنم که این فایل صوتی صحت دارد و ساختگی نیست! اما در این شرایط که تنها چند روز به انتخابات مانده، انتشار این فایل با چه هدفی صورت گرفته است؟

نخست: حزب دمکرات کردستان می‌خواهد از این طریق، انتخابات را به تعویق بیندازد؛ زیرا همواره تأکید دارد که انتخابات طراحی شده و باید به تعویق افتد.

دوم: در صورتی که نتواند نتیجه مطلوب خود را به دست آورد، بگوید که انتخابات تقلبی بوده و نتایج آن را رد کند.

این فایل صوتی که گفته می‌شود مربوط به سه تا چهار ماه پیش است، حتی اگر صددرصد واقعی باشد، هیچ ارزش قانونی ندارد. چرا؟ چه کسی اجازه داده که تماس تلفنی بین دو برادر ضبط شود؟ آیا هیچ حکمی از دادگاه وجود دارد که اجازه ضبط مکالمه تلفنی بین دو برادر را داده باشد؟

مجدد فرض می‌کنیم که این فایل واقعی باشد، در آن بافل می‌گوید که ما سی کرسی را تضمین کرده‌ایم و چندین بار نیز بر این تأکید کرده که تفاوت ما با حزب دمکرات تنها چند کرسی است! او می‌گوید که هر کاری در بغداد علیه حزب دمکرات انجام خواهد داد و در سخنرانی‌های عمومی نیز آشکارا گفته که حزب دمکرات را به زانو در می آورد! دیگر چه حرفی باقی می ماند؟

آنچه حزب دمکرات با انتشار فایل صورتی مذکور خواست به مردم بگوید، بافل خود با قیل و قال و داد و فریاد صد برابر بدتر از آن را به حزب دمکرات گفته است.

به پیشمرگه و خانواده شهید توهین کرده است؟ سه سال است که هیچ کس از دست بافل در امان نبوده! آنها به وقت نماز ظهر نیروهای مردم را به قتل می رسانند!

اگر هدف حزب دمکرات از انتشار این فایل این باشد که حامیان اتحادیه میهنی را علیه بافل تحریک کند، این یک خیال باطل است. از هر ۱۰ نفر نزدیک حزب دمکرات، چند نفر به واقعی بودن این فایل باور دارند که انتظار دارید حامیان اتحادیه میهنی به آن باور کنند؟

ضرب المثلی هست که می گوید: واقعیت این است که بی‌سوادی هنوز در میان مردم رایج است، فقط بی‌سوادها خواندن و نوشتن را یاد گرفته اند.

این وضعیت حزب دمکرات کردستان است!

ریبوار کریم ولی