دلشاد انور سردبیر خبرگزاری کردی صدای آمریکا در یادداشتی کە در شبکە مجازی فیسبوک منتشر کردە است بە پیش بینی نتایج انتخابات ششمین دورۀ پارلمان کردستان پرداختە و معتقد است کە حزب دمکرات کردستان 36 تا 39 کرسی و اتحادیە میهنی کردستان نیز 23 تا 26 کرسی از مجموع 100 کرسی این دورۀ انتخابات را کسب خواهند کرد.

بە گفتە دلشاد انور، سردبیر خبرگزاری کردی صدای آمریکا حزب دمکرات کردستان بین ۳۶ تا ۳۹ کرسی یا کمی بیشتر یا کمتر به دست خواهد آورد، از آنجایی که حزب دمکرات کردستان سه تا چهار کرسی در دهوک خواهد داشت که این مجموع کرسی‌ها را به ۱۷ تا ۱۸ می‌رساند، اگر ۱۶ کرسی در اربیل و سه کرسی در سلیمانیه بگیرد، معادله کلی آن به همین حدود خواهد بود…البته فشارهای زیاد حزب دمکرات بر مردم ممکن است معادلات را کمی تغییر دهد.

اتحادیه میهنی کردستان به نظر من بین ۲۳ تا ۲۶ کرسی خواهد گرفت. نقطه قوت اتحادیه میهنی این است که به عنوان اپوزیسیون در برابر دیگر جناح‌ها قرار گرفته است. اتحادیه میهنی به مرحله‌ای رسیده که بعید است پس از انتخابات به راحتی با حزب دمکرات به توافق برسد.

حزب جنبش نسل نو؛ وضعیت این حزب تا کنون بسیار خوب بوده، اما هنوز به‌طور کامل آزمایش نشده است. پیش‌بینی می‌شود که بین ۱۰ تا ۱۲ کرسی کسب کند، هرچند خودشان به دنبال ۱۷ کرسی هستند. البته هر چیزی ممکن است.

حزب اتحاد اسلامی کردستان؛ به نظرم این حزب در میان احزاب اسلامی موقعیت خوبی دارد. انتظار می‌رود یک کرسی در حلبچه، دو کرسی در سلیمانیه، دو کرسی در اربیل و سه کرسی در دهوک به دست آورد.

حزب جماعت عدالت کردستان در این انتخابات ممکن است عقب‌نشینی کند. پیش‌بینی می‌شود که بین چهار تا پنج کرسی بگیرد، اگرچه ممکن است کمتر هم باشد.

جبهه خلق؛ حزب لاهور شیخ جنگی به نظر می‌رسد که به دنبال ۱۵ کرسی است، اگر بتوانند شش کرسی به دست آورند، وضعیت خوبی خواهند داشت.

جنبش تغییر احتمالاً یک یا دو کرسی کسب خواهد کرد.

موضع میهنی ممکن است دو یا سه کرسی به دست آورد.

حزب کمونیست و حسک ممکن است یک کرسی به دست آورند یا هیچ.

دو کرسی اقلیتها از سهم سلیمانیه را کاندیداهای نزدیک به اتحادیه میهنی کسب خواهند کرد و سه کرسی اربیل و دهوک را نیز کاندیداهای نزدیک به حزب دمکرات کردستان از آن خود خواهند کرد.

پی نوشت: این پیش‌بینی‌ها را ذخیره کنید و برای آینده نگه دارید…

دلشاد انور سردبیر سایت خبری صدای آمریکا کردی