کمیته امنیتی استان اربیل اعلام کرد: در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴، ساعت ۱۰:۴۵ شب، در مرحله “زانیاری” شهر اربیل، در حین کارزار انتخاباتی، فردی به نام (م.ت.أ) با یک خودروی لندکروز مشکی، مورد حمله محافظان فرزندان کسرت رسول قرار گرفته و بر اثر ضرب و جرح زیاد آسیبهایی به خود و خودرواش وارد شده است.

به گزارش شارپرس، در بیانیه آمده است: «این اولین بار نیست که محافظان فرزندان کسرت رسول دست به چنین اقداماتی می‌زنند، مدتی پیش نیز در یکی از مساجد شهر اربیل همین کار را انجام دادند و یکی از شهروندان را زخمی کردند».

کمیته امنیتی استان اربیل اضافه کرد: «تکرار اینگونه رفتارها و اعمال نشان‌دهنده وجود برنامه‌ای برای برهم زدن آرامش و امنیت شهر اربیل است، به همین دلیل، از همین‌جا اعلام می‌کنیم که دیگر به هیچ شخص، جریان یا نیرویی اجازه نخواهیم داد که آرامش و امنیت شهر اربیل را به خطر بیندازد، در مقابل با آنها برخورد قانونی خواهد شد و مجازات قانونی خواهند دید، خودشان مسئول هرگونه پیامدهای ناخواسته خواهند بود».

وی همچنین اعلام کرد: «روند تحقیقات در مورد حادثه شب گذشته آغاز شده و به دستور قاضی، حکم بازداشت تمامی افرادی که در آن آشوب شرکت داشته‌اند صادر شده است»