وزارت خارجه اسرائیل کشته شدن یحیی سنوار، در غزه را تایید کرد. یحیی سنوار مغز متفکر حملات هفت اکتبر بود و پس از کشته شدن هنیه در تهران، جانشین او به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس شده بود. وزارت خارجه اسرائیل گفته سنوار طی عملیات ارتش اسرائیل در رفح در نوار غزه کشته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی با نشر تصاویر و ویدیوهایی از هدف گرفته شدن و کشته شدن یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه خبر می‌دهند.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل پنج‌شنبه 26 مهر نیز خبر کشته شدن یحیی السنوار را اعلام کرد.

ارتش اسرائیل با نشر صحنه‌های ویدیویی و تصاویری از عملیاتی که در «تل السلطان» در شهر رفح در جنوب نوار غزه، یحیی السنوار، رهبر حماس را هدف گرفته است، منتشر کرد.

رادیو ارتش اسرائیل ضمن نشر تصاویری از هدف گرفته شدن یحیی السنوار اعلام کرد که یگان چترباز، گردان 450 و یگان ویژه کفیر در عملیات کشتن یحیی السنوار در رفح نقش داشتند.

از سویی نشریه «یدیعوت احرونوت» از کشته شدن «محمود حمدان» و «هانی حمیدان» از فرماندهان ارشد حماس به همراه السنوار در این عملیات خبر داد.

بنا به اعلام رسانه‌های اسرائیلی این عملیات ارتش بدون استناد به اطلاعات یا برنامه‌ریزی قبلی، انجام شده است.

منابع «العربیه» در گزارش‌هایی اعلام کردند که نتایج اولیه انجام آزمایش DNA تشخیص هویت جسد منسوب به یحیی السنوار، رهبر حماس، «مثبت» درآمده است.

بنا بر این گزارش‌ها از جسدی که از صبح پنج‌شنبه[26 مهر] در اختیار ارتش اسرائیل است و گمان می‌رود متعلق به یحیی السنوار، رهبر حماس در نوار غزه است، نمونه DNA گرفته شده و برای انجام آزمایش تشخیص هويت آن به یک کشور اروپایی ارسال شده است.

رسانه‌های اسرائیلی تصاویری تایید‌نشده از جسدی که اعتقاد می‌رود متعلق به یحیی السنوار است را منتشر کرده‌اند و می‌گویند که آزمایش‌های DNA برای تشخیص هویت آن ادامه دارد.

تاکنون بیانیه‌ای رسمی از سوی اسرائیل یا حماس در تایید کشته شدن یحیی السنوار صادر نشده است.

به گفته خبرنگار «العربیه»، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پی اعلام شدن این خبر در رسانه‌های کشورش، خواستار رایزنی‌های فوری در کابینه امنیتی اسرائیل شد.

یحیی السنوار پس از ترور شدن اسماعیل هنیه در تهران و بنا به اصرار و ترجیح مقامات ایرانی برای همسو کردن بیشتر جنبش حماس با رویکردهای تهران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه، به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس گماشته شد.