ملا بختیار عضو شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرد که تلاش برای مسموم کردن وی و بافل طالبانی و دیگر عضو ارشد حزب نابودی تاریخ حزب و اجرای نقشه هایی خطرناک بوده است.

به گزارش سایت خبری آوینه، ملا بختیار عضو ارشد شورای عالی سیاسی و منافع اتعادیه میهنی کردستان که اخیرا از تلاشی نافرجام برای ترور وی از طریق مسمو کردن با جیوه جان سالم به در برده و با پایان مداوا از آلمان به اقلیم کردستان بازگشته، طی اظهاراتی گفت که هدف از مسموم کردن وی نابودی بخشی از تاریخ حزب و مسائل پنهان و محرمانه ای بوده که وی از آن مطلع است.

همچنین گفت که خواستند با مسموم کردن بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی خود را وارث مام جلال بنیان گذار و دبیر کل فقید حزب نشان دهند و وبافل نە بە دلیل منصبی کە دارد و بلکە به دلیل اینکه پسر جلال طالبانی است، مسموم شد.

ملا بختیار اشاره کرد که استاد حسن دیگر عضو ارشد اتحادیه میهنی نیز به دلیل اینکه مسئول نیروهای امنیت بوده از مسائل پنهانی بسیاری اطلاع داشته هدف توطئە مسموم کردن قرار گرفتە و عاملان مسموم کردن می خواستند با از بین بردن آنان، نقشه های خطرناکی را اجرا کنند.