همزمان با اظهارات مقام‌های مسئول در مقابله با کرونا در ایران مبنی بر آغاز پیک ششم این بیماری و هشدار در مورد افزایش انفجاری آمار بستری‌ها تا چند هفته آینده، ۱۱ هزار و ۸۵۱ مبتلای تازه نیز در کشور شناسایی شد.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که علاوه بر شناسایی‌ این افراد طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز چهارشنبه، ۲۹ تن نیز در این بازه زمانی جان باختند.

بر اساس این گزارش، از میان مبتلایان تازه شناسایی‌شده، ۶۹۷ نفر بستری شدند و ۱۲۶۷ نفر نیز در شرایط وخیم این بیماری در مراکز درمانی مختلف کشور بستری هستند.

آن‌ طور که وزارت بهداشت اعلام کرده، تا ظهر روز چهارشنبه، شمار مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۶ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۱۰ نفر و مجموع جان‌باختگان به ۱۳۲ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

این آمار با آن که به طور روزانه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، از سوی منابع مستقل مورد تردید جدی قرار دارد.

گزارش دیگری نیز حاکی است مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، رسما از آغاز «پیک ششم» این بیماری در کشور خبر داد و از شهروندان خواست هر چه زودتر برای تزریق دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گفته وی، «تعداد مبتلایان کرونا به مراتب بالاتر است، زیرا بسیاری از آنها علائم این بیماری را نداشته یا برای انجام تست به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.»

مقام‌های مسئول از افزایش «تصاعدی و انفجاری» آمار مبتلایان اُمیکرون در ایران خبر می‌دهند و بعد از چند هفته حذف رنگ قرمز از نقشه کرونا، بار دیگر نقاطی از ایران به زرنگ‌های زرد و نارنجی درآمده‌ است.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی ایران، از امروز چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه، ۱ شهرستان قرمز (اردکان در یزد)، ۸ شهرستان نارنجی، ۱۱۴ شهرستان زرد و ۳۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.