پس از آن که عصر روز پنج‌شنبه، برای ثانیه‌هایی از شبکه اول صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و چند شبکه دیگر این سازمان، صدا و تصویر رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران و همچنین شعار «مرگ بر خامنه‌ای» پخش شد، مقام‌های صداوسیما از «هک شدن» این شبکه‌ها خبر دادند.

این تصاویر در میان پخش آنونس برنامه های شبکه یک و به مدت ده ثانیه پخش شد.

خبرگزاری صداوسیما در توضیح این اتفاق نوشت: «افراد یا گروهی ناشناس دقایقی قبل تلاش کردند تا چند شبکه صداوسیما را هک کنند.»

بر اساس این گزارش، شبیه به این محتوا، همزمان در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم پخش شد.

فیلم #هک شدن شبکه یک رژيم آخوندی

تصاویر مسعود و مریم رجوی بر روی وبسایت صدا و سیما

دقایقی پیش تصویر مسعود رجوی و مریم رجوی در وبسایت تلویزیون وابسته به صداوسیما نیز برای لحظاتی منتشر شد.

رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری صدا و سیما، به شبکه خبر صداوسیما گفت: «باتوجه به اینکه زیرساخت های مد نظر از قبل در نظر گرفته شده بود، به نظر می رسد این اتفاق، کار ساده ای نیست؛ کار فوق العاده پیچیده ای است که به احتمال خیلی زیاد کسانی که صاحب این تکنولوژی هستند می توانند از بک دورها و امکاناتی که خودشان از قبل روی سیستم ها در نظر گرفتند، بهره برداری کنند و بتوانند به زیرساخت ها صدمه بزنند.»

وی افزود: «همکاران ما دارند بررسی می کنند. امیدواریم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم خیلی سریع علت و محدوده مشکل را اعلام کنیم.»

تصاویر مربوط به این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده است.

در حالی که مسئولان فنی سازمان صداوسیما مدعی هستند احتمالا سرور صداوسیما، مورد حمله هکری قرار گرفته، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نوشت که باید احتمال «نفوذ انسانی در ماجرای امروز صداوسیما را هم جدی گرفت».

این خبرگزاری نوشت: «مسئولان فنی صداوسیما از احتمال هک خبر داده‌اند. با این حال با توجه به اینکه پخش شبکه‌ها از طریق و در بستر اینترنت صورت نمی‌گیرد، لذا باید در کنار سایر احتمالات، مساله امکان نفوذ عنصر انسانی را نیز در نظر گرفت.»

پیشتر همزمان با حمله سایبری به سامانه کارت سوخت پمپ‌بنزین‌های ایران شعارهایی علیه خامنه‌ای در برخی تابلوهای شهری قرار گرفته بود.