امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه با فراخوان از پیش اعلام شده معلمان کشور در اغلب شهرهای کشور تجمعات اعتراضی خود را برگزار کردند.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان در ساعات اولیه برگزاری تجمعات گفت با وجود بازداشت معلمان و فشارها و تهدیدها، معلمان در سراسر کشور روز دوشنبه برای سومین روز در اعتراض به «عدم اجرای همسان‌سازی بازنشستگان، عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان، بازداشت معلمان و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی» به تجمع خود ادامه می‌دهند.

به گزارش شورای هماهنگی سطح بازداشت ها و برخوردهای امنیتی با تجمعات امروز چشمگیر بود. تعدادی از معلمان در شهرهای مختلف بازداشت شده اند. از جمله جبار دوستی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان – مریوان بازداشت شد. صبح امروز نیروهای امنیتی این فعال صنفی معلمان را قبل از شروع تجمع دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. همچنین امروز صبح محمدعلی زحمتکش بازرس انجمن صنفی فرهنگیان استان فارس و قهرمان حاتمی توسط نیروهای امنیتی در این استان بازداشت شد.

بر اساس این گزارش سه معلم معترض در تجمع تهران نیز بازداشت شده اند. احمد حیدری یکی از معلمان شرکت کننده در تجمع امروز معلمان در تهران و همراه با ایشان دو معلم دیگر با نامهای احمدی و داودی نیز بوسیله نیروهای لباس شخصی بازداشت شده اند. احمد حیدری در تجمع امروز در مقابل مجلس سخنرانی کرده بود.

همچنین امروز صبح شعبه چهارم دادگاه انقلاب کرج حکم چهار سال و شش ماه حبس تعزیری را به جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ابلاغ نمود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم نمودن احکام ناعادلانه خواهان تبرئه تمام فرهنگیان از اتهامات واهی شده و اعلام کرده است این احکام ظالمانه مانع توقف جنبش معلمان نخواهد شد.

شورای هماهنگی همچنین اقدام غیرقانونی بازداشت معلمان معترض را محکوم نموده و خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمام معلمان دربند و توقف پرونده‌سازی علیه معلمان شده است.

بر اساس ویدئو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی حمایت اولیای دانش‌آموزان از تجمع معلمان چشمگیر بود و در برخی از این تجمعات با سخنرانی های خود از اعتراضات معلمان فرزندان خود حمایت کرده اند.

در این تجمعات شعار هایی از جمله «با اهل قلم هر که در افتاد، ور افتاد»؛ «معلم زندانی آزاد باید گردد»؛ «فقط کف خیابون به دست میاد حقومون»؛ «این همه بی عدالتی، هرگز ندیده ملتی»؛ «وعده زیاد شنیدیم عدالتی ندیدیم» داده شده است.

این تجمعات در اغلب شهرهای کشور از جمله در یزد, تبریز, همدان, ایلام, شیراز, اقلید, نوشهر, البرز, مریوان, خرمشهر, ارومیه, شاهین شهر, سقز, فسا, کرمانشاه, اراک, جوانرود, خرم آباد, نوشهر, نورآباد ممسنی, اصفهان, سمیرم, دلفان, ساری, بجنورد, رومشگان, اشتهارد, بروجرد, اهواز, رامهرمز, بهبهان, دشتستان, آمل, شهررضا, چادگان, شوشتر, ارسنجان, آبدانان, زنجان, پلدختر, بهشهر, شوش, داراب, رشت, قم, شوشتر, ایذه, کازرون, الیگودرز, شهرکرد, شهرضا, یاسوج, سی سخت و… برگزار شد.

اسامی معلمان بازداشت شده در دور جدید تحصن و تجمع معلمان از ۹بهمن تا ۱۱ بهمن:

۱. کاک شعبان محمدی در مریوان
۲. کاک جبار دوستی در مریوان
۳. محمدعلی زحمتکش در شیراز
۳.اصغر امیرزادگان در شیراز
۴.قهرمان حاتمی در شیراز
۵.احمد حیدری در تهران
۶.داوودی در تهران
۷.احمدی در تهران

تجمع معلمان در شیراز – ۱۱ بهمن ۴۰۰

تجمع معلمان در کرمانشاه – ۱۱ بهمن ۴۰۰