وزرات اطلاعات ایران روز پنج‌شنبه، ۱۳ مردادماه، از بازداشت ده نفر که بنا بر ادعای این وزارتخانه قصد انجام «عملیات تروریستی» در ماه محرم را داشتند، خبر داد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی این افراد را «تروریست تکفیری – صهیونیستی داعش» معرفی کرده و اسرائیل را متهم کرده است که آنها را اجیر کرده است.

در اطلاعیه این وزارتخانه که خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، روز پنج‌شنبه منتشر کرد، این افراد اعضای گروه خلافت اسلامی موسوم به «داعش» معرفی شده‌اند که قصد انجام «چند عملیات تروریستی در میان عزاداران» ماه محرم را داشتند.

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته و به‌ویژه پس از حمله مسلحانه به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۹۶ گه‌گاه از بازداشت اعضای گروه داعش در شهرهای مختلف ایران پیش از اقدام به عملیات خرابکارانه خبر می‌دهند.

اخبار مربوط به بازداشت این افراد در حالی همواره اعلام می‌شود که تاکنون هیچ جزئیاتی درباره هویت و سرنوشت آنها منتشر نشده است.

در ادامه اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است، این افراد که از ترکیه و عراق وارد ایران شده‌ بودند طی سه روز گذشته در مناطق غرب و جنوب کشور بازداشت و تجهیزات انفجاری، وسایل ارتباطی و سلاح‌های آن‌ها ضبط شده است.

بنا بر اعلام وزارت اطلاعات، بازداشت این افراد با درگیری مسلحانه همراه بوده و طی آن دو نفر از نیروهای امنیتی مجروح شده‌اند.