هەنگاو دیده‌بان مستقل حقوق بشر کردستان پیشتر گفته بود درهفته آخر آبان و هفته اول آذر، «دست‌کم ٢٥ شهروند از جمله ۵ کودک در شهر آبدانان بازداشت و یا ربوده شده‌اند»
توضیح تصویر،هەنگاو دیده‌بان مستقل حقوق بشر کردستان پیشتر گفته بود درهفته آخر آبان و هفته اول آذر، «دست‌کم ٢٥ شهروند از جمله ۵ کودک در شهر آبدانان بازداشت و یا ربوده شده‌اند

آبدانان دراستان ایلام در دوازدهمین هفته اعتراضات در ایران، ناآرام گزارش می شود و در تصاویری که از این شهر منتشر شده، کسبه مغازه‌ها را تعطیل و به دست به اعتصاب زد‌ه‌اند.

همزمان رسانه‌ها از دستگیری‌های گسترده شهروندان از سوی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران و «ضرب و شتم» دخترمهدی شاهمرادی یکی از بازداشت شدگان در تحصن خانواده آنها در برابر دادگستری ایلام خبر می دهند.

عبدالوهاب بخشنده، دادستان مرکز استان ایلام، به میزان خبرگزاری قوه قضائیه گفته است که هیچگونه تحصن و اعتصابی از سوی خانواده این فرد مقابل دادگستری شهرستان آبدانان صورت نگرفته است. آقای بخشنده ضرب و شتم دختر کوچک مهدی شاهمرادی را هم رد کرده است.

هەنگاو دیده‌بان مستقل حقوق بشر کردستان پیشتر گفته بود درهفته آخر آبان و هفته اول آذر، «دست‌کم ٢٥ شهروند از جمله ۵ کودک در شهر آبدانان بازداشت و یا ربوده شده‌اند».

آبدانان هفته هاست که ناآرام گزارش می شود و معترضان به تجمعات خود و شعارهای شبانه ادامه می دهند.

ویدیوهای ارسالی از آبدانان نشان می‌دهد که معترضان در روزهای اخیر شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سرمی‌دادند.

گزارش‌هایی از تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور هم از این شهر منتشر شده است.

ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می گوید معترضان خشمگین اواخر آبان ماه مسجد جامع آبدانان را به آتش کشیدند.

یدالله حاتمی فرماندار آبدانان به ایرنا گفته بود که «تعدادی از ادارات دولتی و نهادهای انقلابی در مرکز بخش کلات مورموری این شهرستان مورد تعرض اغتشاشگران» قرار گرفته است.

اعتراضات در ایران از اواخر شهریور ماه در اعتراض به مرگ مهسا امینی در زمان بازداشت توسط گشت ارشاد آغاز شد. معترضان در ابتدا خواستار لغو حجاب اجباری و توقف فعالیت گشت های ارشاد بودند.

مقام های ارشد حکومت معترضان و خواسته آنها را به رسمیت نمی شناسند و از آنها با عنوان «اغتشاشگر» نام می برند.

بی بی سی