دادگاه عالی فدرال عراق در پیامی فوری «مسرور بارزانی» و «آوات شیخ جناب» را موظف به رعایت قانون بازنشستگی کرد. درقانون بازنشستگی ملی عراق، هیچ فرد بازنشسته ای نباید کمتر از ۴۰۰هزار دینار حقوق دریافت کند، اما در حال حاضر تعداد زیادی از بازنشستگان، دریافتی حقوق آنها کمتر از مبلغ ۲۲۰هزار دینار است‌

دادگاه عالی فدرال ضمن انتشار مجدد بیانیه ماه گذشته خود درباره وضعیت بازنشستگان اقلیم کردستان ،درپیامی فوری«مسروربارزانی» و «آوات شیخ جناب» را موظف به رعایت قانون بازنشستگی در اقلیم کردستان کرد.
به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: دادگاه عالی فدرال متن بیانیەی مربوط به عدم رعایت حق و حقوق بازنشستگان و متعهد کردن آقایان «مسروربارزانی» و «آوات شیخ جناب» وزیر دارایی به قانون بازنشستگی، را منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است:
۱غیرقانونی بودن اجرای قانون بازنشستگی شماره ۲۷ سال ۲۰۰۶ که در اقلیم کردستان لغو شده است. متعهد کردن آقای «مسرور بارزانی» و «آوات شیخ جناب» به اجرای قانون ملی بازنشستگی شماره ۹سال ۲۰۱۴ ۳ آقایان مسروربارزانی و آوات شیخ جناب موظفند که این دادگاه را از روند کار در این زمینه مطلع کنند.
درپایان این بیانیه آمده است که این دستور طبق قوانین دولت عراق باید اجرا شود و این رأی نهایی می باشد.
براساس این رأی دادگاه عالی فدرال ، رئیس دولت عراق و وزیر دارایی موظف هستند که قانون بازنشستگی ملی عراق را اجرا نمایند، در صورت اجرای این قانون، حقوق تمام بازنشستگان اقلیم عراق به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
درقانون بازنشستگی ملی عراق، هیچ فرد بازنشسته ای نباید کمتر از ۴۰۰هزار دینار حقوق دریافت کند، اما در حال حاضر تعداد زیادی از بازنشستگان، دریافتی حقوق آنها کمتر از مبلغ ۲۲۰هزار دینار است‌