خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در واکنش به اعلام برائت خواهر علی خامنه‌ای از او، مدعی شد که مخالفت برخی بستگان خامنه‌ای با او به دلیل «عدم برخورداری از بذل و بخشش‌های درباری» است.

این خبرگزاری روز پنج‌شنبه، ۱۷ آذر، در یادداشتی با تایید این که «خامنه‌ای میان بستگان خود مخالفینی دارد» نوشت: «مخالفت‌هایشان نه از سر دلسوزی و یا انتقاد از زیست نامعمول رهبر یک حکومت اسلامی، بلکه از سر عدم برخورداری از بذل و بخشش‌های درباری یا نداشتن مسئولیت است.»

تسنیم این دلیل ادعایی را «نشان از خویشتن‌داری» خامنه‌ای «در عدم تمتع اطرافیانشان در اداره کشور» دانست.

بدری حسینی‌ خامنه‌ای، خواهر رهبر جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۱۵ آذرماه با انتشار نامه‌ای سرگشاده از علی خامنه‌ای و «خلافت مستبدانه» وی اعلام برائت کرد.

او نوشت: «مادران بسياری در طول چهار دهه گذشته داغدار شدند. مناسب دیدم که همراه با برائت جستن از برادرم، مراتب همدردی خود را با همه مادران عزادار جنايات رژيم جمهوری اسلامی، از زمان خمينی تا دوران کنونی خلافت مستبدانه علی خامنه‌ای، اعلام دارم.»

فریده مرادخانی دختر بدری خامنه‌ای نیز یک هفته پیش، هنگامی که در پاسخ به احضاریه دادسرای انقلاب تهران به دادستانی رفت، بازداشت شد، اما در آخرین ویدئویی که پیش از بازداشت ضبط کرد، جامعه جهانی را به قطع ارتباط با حکومت فراخواند.

خبرنگاری تسنیم با منتسب کردن شیخ علی تهرانی، همسر بدری خامنه‌ای که به تازگی درگذشت، به سازمان مجاهدین خلق، نوشت که او «سزاوار اعدام بود» اما «نظام و شخص رهبری با خانواده شیخ علی از در کرامت وارد شدند».

ادعای «عدم بذل و بخشش» مقام‌های حکومتی از سوی خامنه‌ای به بستگانش در حالی است که، تنها در یک نمونه، غلامعلی حداد عادل پدر همسر مجتبی خامنه‌ای دارای مناصب متعددی است.