نزدیک به یک میلیون نفر تاکنون درخواست برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی از کشورهای گروه هفت و همچنین آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران را امضا کرده‌اند.

متن این درخواست به ابتکار «گروه ایرانیان مدافع عدالت و حقوق بشر» خطاب به وزیران خارجه‌ بریتانیا، کانادا، آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه و ایتالیا نوشته شده و روی اینترنت قرار داده شده است.

در این متن، از هفت کشور صنعتی جهان خواسته شده سفیران جمهوری اسلامی یا نمایندگان جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی را که در این هفت کشور هستند فورا به عنوان «افراد نامطلوب» و «در اعتراض به رفتار غیرقانونی و غیرانسانی نسبت به معترضین در ایران» از کشور خود اخراج کنند.

امضاکنندگان همچنین از کشورهای گروه هفت خواستند «با قاطعیت و بی‌پرده» از جمهوری اسلامی، آزادی زندانیان سیاسی از زندان‌های ایران را خواستار شوند.

در این درخواست آمده است: «جان بسیاری از زندانیانی که تنها به علت مخالفت با حکومت زندانی شده‌اند (شامل زندانیان سیاسی، فعالین مدنی، هنرمندان، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و قومی، فعالان کارگری و دیگران که لیستی طولانی‌ خواهد بود) و زندانیان دوملیتی به شدت در خطر است.»

امضاکنندگان ضمن ابراز «نگرانی عمیق» از سرکوب اعتراضات جاری در ایران که «به مرگ‌ها، جراحت‌ها و بازداشت‌های بی‌شمار انجامیده»، تاکید کرده‌اند: «رژیم اسلامی در ایران می‌خواهد به خشونت غیرانسانی علیه شهروندان خود ادامه داده و آن را تشدید کند.»

این تومار پس از تیراندازی و وقوع آتش‌سوزی در زندان اوین در اواخر مهرماه منتشر شد.

رسیدن تعداد امضاهای این تومار به حدود یک میلیون امضا در حالی است که پیشتر روزنامه کیهان، وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود که مخالفان جمهوری اسلامی در جمع کردن امضا برای این کارزار «ناکام» بوده‌اند.

این ادعای کیهان در حالی منتشر شد که در همان زمان، بیش از ۶۶۵ هزار نفر تومار را امضا کرده بودند.