گزارش‌ها حاکی است که در انفجار گاز شهری در بوکان در شامگاه پنجشنبه ٢٢/١٠/١٤٠١ دست‌کم شش کشته و سه زخمی برجای گذاشت.

فرماندار بوکان گفته است، در این حادثه یک واحد ساختمانی بەطور کامل تخریب شده و به دو واحد مسکونی دیگر در مجاورت آن بیش از ۷۰ درصد آسیب وارد شده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان هم بامداد جمعه گفت: ”تاکنون اجساد شش نفر شامل دو کودک، دو مرد و دو زن که همگی اعضای یک خانواده بودند از زیر آوار بیرون آورده شده و سه مجروح این حادثه نیز برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.”

طبق این گزارش، یکی از ماموران آتش نشانی نیز هنگام آوار برداری دچار مصدومیت شد که برای مداوا به بیمارستان اعزام شد.

این در حالی است که خبرگزارهای رژیم به قول از یوسف عبدالله نژاد رئیس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کردند: آنچه رخ داده و موجب آتش سوزی و انفجار شده حادثه تلخی بوده و سریعا توسط تیم‌های کارشناسی شرکت گاز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گردید که عامل آن اتفاق نشتی گاز طبیعی نبوده است.

او با تاکید بر نادرستی خبر مخابره شده، تصریح کرد: بر این اساس اخبار منتشره در رسانه ها که انفجار و آتش سوزی در بوکان را به گاز طبیعی مرتبط دانسته اند تکذیب می گردد و انتظار می رود رسانه‌ها این خبر را تصحیح نمایند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی؛ اعلام کرد: جریان گاز طبیعی در سراسر استان بدون مشکل به صورت پایدار برقرار است.

.