مهتاب نصیرپور، هنرمند و بازیگر تئاتر، کمتر از یک هفته پس از انتشار یادداشتی در اعتراض به اعدام معترضان، از احضار خود به بازپرسی دادسرای زندان اوین خبر داد.

خانم نصیرپور روز یکشنبه ۲۵ دی تصویری از برگه احضاریه خود را در اینستاگرامش منتشر کرد که نشان می‌دهد باید روز ۲۷ دی‌ماه به شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کند.

دلیل احضار این بازیگر در این احضاریه «پاسخ به اتهام انتسابی» عنوان شده و توضیح دیگری در آن درج نشده است، اما الهام پاوه‌نژاد، دیگر بازیگر سرشناس، با گذاشتن کامنت «احتمالاً همدیگر را خواهیم دید» به‌طور تلویحی اشاره کرده که او نیز احضار شده است.

خانم نصیرپور این بازیگر سرشناس تئاتر و فیلم در جریان اعتراضات مردمی اخیر با انتشار پست‌هایی در صفحه اینستاگرام خود از معترضان از جمله هنرمندان بازداشت‌شده نظیر ترانه علیدوستی حمایت کرده بود و در تجمع مقابل زندان اوین برای پیگیری وضعیت خانم علیدوستی هم شرکت داشت.

الهام پاوه‌نژاد نیز ۲۸ آبان با انتشار ویدئویی بدون حجاب در اینستاگرامش به خشونت علیه کودکان اعتراض کرد و نوشت که «طنینِ فریادِ مادران و پدران دلسوخته و داغدار» است.

یکی از آخرین پست‌های اینستاگرام مهتاب نصیرپور یادداشتی از این هنرمند است که پس از اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو معترض بازداشتی، همراه با عکسی از آن‌ها منتشر شده است.

او در بخشی از این یادداشت خطاب به این دو معترض اعدام‌شده نوشته است: «می‌گویید من بیگناهم و از در سلول بیرون می‌آیید. می‌گویید من بیگناهم و از راهروها می‌گذرید. می‌گویید من بیگناهم و طناب دار بر گلویتان بوسه می‌زند. می‌گویید من بیگناهم و دریچه‌های زیر پایتان خالی می‌شود… و جهان از شما می‌گریزد… و از ما نیز.»

هم‌زمان با سرکوب اعتراضات سراسری در ایران، نهادهای امنیتی موج بازداشت و احضار هنرمندان حامی اعتراضات را هم آغاز کردند و بر اساس گزارش‌های متعدد تاکنون بیش از صد هنرمند ایرانی بازداشت، احضار یا ممنوع‌الخروج شده‌اند.