بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت بازداشت محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) و یکی از شاخص‌ترین فعالان صنفی فرهنگیان صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ در محل تدریس در شهریار توسط نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شد.
مدارک و شواهد نشان می‌دهد که نامبرده توسط چهار نفر از نیروهای وزارت اطلاعات غرب استان تهران در مدرسه و با حکم قضایی بازپرسی شهید مقدسی اوین به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” دستگیر و سپس جهت تفتیش منزل به خانه اش ریختند و با فحاشی، تهدید و ضرب و شتم نسبت به ایشان و همسر محترم شان، وی را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.
قابل ذکر است که با استناد به قسمت موخر ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری ورود به حریم خصوصی افراد نباید به گونه ای باشد که به حیثیت اشخاص آسیب وارد شود حال آنکه با ورود به مدرسه به حیثیت شغلی این معلم شریف لطمه وارد شده است. متاسفانه نیروها امنیتی حکومت اسلامی پا را فراتر گذاشته و با یورش به منزل آقای حبیبی موجب سلب آسایش خانوادگی ایشان نیز شده‌اند.
ضمنا طبق محتوای اصل ۳۹ قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت کسی که به موجب قانون، بازداشت، دستگیر، زندان و یا تبعید می‌شود به هر صورت ممنوع و مستوجب مجازات است که متاسفانه این مهم توسط نیروهای نادان اطلاعاتی حکومت اسلامی رعایت نشده و مقام قضایی صادر کننده حکم بازداشت آقای حبیبی در قبال رفتار نادرست و عملکرد خلاف قانون اساسی نیروهای امنیتی با نامبرده و خانواده‌ی محترم ایشان مسئول است و باید به این رفتار متخلفانه نیروهای اطلاعاتی نیز رسیدگی نماید.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن دستگیری و بازداشت این فعال صنفی و کنشگر راستین مطالبات جامعه فرهنگیان، خواهان آزادی هر چه سریع‌تر ایشان و تمامی مطالبه‌گران راه آزادی و برابری می‌باشد.

بیانیه انجمن های صنفی معلمان در محکومیت بازداشت محمد حبیبی

محمدحبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ در محل تدریسش در شهریار بازداشت شد.
انجمن صنفی معلمان فارس، کانون صنفی معلمان ایران (تهران) با انتشار بیانیه هایی بازداشت وی را محکوم کرده و خواهان آزادی این معلم شریف شده اند.

تجمع های معلمان در شهرهای مختلف

روز پنجشنبه معلمان در شهرهای مختلف برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند.
گزارش ها تاکنون از تجمع معلمان در همدان، کرمانشاه و ملایر خبر می دهند. در کرج نیروهای امنیتی مانع تجمع اعتراضی معلمان شدند.
پرداخت اضافه‌کاری شش ماهه همکاران به طور کامل و تمام تا پایان تعطیلات نوروزی و قبل از شروع کلاس‌ها، اصلاح آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی بر اساس مولفه‌های مدرک، سنوات خدمت، ارزشیابی سالانه و ساعات ضمن‌خدمت، پرداخت معوقات مرتبط بر آن طبق قانون از ۳۱شهریور ۱۴۰۰ و برخورداری همکاران فرهنگی از پرداختی‌ها و رفاهیات و خدمات رفاهی همچون سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی و تصویب و اعمال فوق‌العاده خاص و فوق‌العاده ویژه برای فرهنگیان طبق قانون مدیریت خدمات کشوری از اهم مطالبات معلمان اعلام شده است.

تراکت کانون‌های صنفی معلمان ایران و فعالینِ تشکیلاتیِ داخل کشور