فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، حمله موشکی به فرودگاه سلیمانیه را برنامه ترکیه برای ترور خود دانست و گفت هنگام حمله، به همراه الهام احمد از چهره‌های سیاسی کرد سوریه در نزدیکی محل اصابت موشک قرار داشته است.

مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه و متحد آمریکا در جنگ با داعش هشدار داد حمله موشکی روز جمعه به فرودگاه سلیمانیه عراق اقدامی برای ترور او بوده است.

او با اشاره به اینکه ترکیه چند ماه پیش نیز برای ترورش در مقر نیروهای آمریکایی در شهر حسکه سوریه اقدام کرده، حمله موشکی به فرودگاه سلیمانیه را به ترکیه نسبت داد.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه حضورش در نزدیکی محل اصابت موشک به فرودگاه سلیمانیه را تایید کرد و به وبسایت آمریکایی المانیتور گفت که او و کاروان همراهش قصد ورود به فرودگاه را داشتند که حمله در همان نزدیکی اتفاق افتاد. او از حضور الهام احمد، رئیس شورای دموکراتیک سوریه ، شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه همراه خود خبر داد.

کوبانی حمله موشکی ترکیه را استفاده رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از تمامی حربه ها برای پیروزی در انتخابات آینده ترکیه دانست.

او این حمله را نقض بی پروای حاکمیت و قلمرو عراق دانست و علت منتسب کردن حمله به ترکیه را بیانیه تند ریاست‌جمهوری عراق علیه ترکیه در این خصوص عنوان کرد.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه علت حضور خود در سلیمانیه را شرکت در جلسات متداول ائتلاف مبارزه با داعش بیان کرد.

مظلوم کوبانی اردوغان را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و استفاده از شرایط آشوب در آستانه انتخابات ترکیه متهم کرد

درباره حمله عصر روز جمعه به فرودگاه سلیمانیه، فرمانده کل ق.س.د در در یک توئیت اعلام کرد: بەتندی یورش دولت ترکیه به فرودگاه سلیمانیه را محکوم می کنیم. این نقض قوانین در عراق و سوریه ادامه دارد و خطراتی جدی برای منطقه درپی دارند.

در ادامه گفته است: موضع میهن دوستانەی اتحادیه میهنی کوردستان برای حمایت از برادرانشان در سوریه، دولت ترکیه را نگران کرده است.

مظلوم عبدی در پایان توئیتش تاکید کرده است: به روابطمان با برادرانمان و متحدین مان در سلیمانیه ادامه می دهیم، ما علیه این دشمنی ها و کارشکنی ها در یک جبهه ایم.