کمیته ارتباطات کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) اعلام نمود، حادثه کشتن محمد میرزا بخشی از تصفیه‌ی داخلی دستگاه پاراستن (دستگاه اطلاعاتی حزب دموکرات کوردستان) است تا همه جنایاتی که علیه خلق کورد و میهن‌دوستان انجام می‌دهند، آشکار نشود.


طی بیانیه‌ای کمیته ارتباطات کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) در رابطه با حادثه جان‌باختن محمد میرزا مسئول سابق دستگاه پاراستن حزب دموکرات کوردستان در زاخو اعلام نمود، حزب دموکرات کوردستان دستگاه‌های رسمی اقلیم کوردستان به‌ویژه شورای آسایش اقلیم کوردستان را برای سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به اعمال تروریستی میت (دستگاه اطلاعاتی ترکیه) به‌کار می‌گیرد. اهداف دستگاه پاراستن و میت در متهم نمودن جنبش ما به کشتن محمد میرزا این است تا اقدام جدید میت در دهوک برای قتل‌عام خانواده ماموستا “ملا احمد جلال‌الدین” را پنهان نمایند، چون متهم اصلی این پرونده اعتراف کرده است که از مرکز میت در دهوک برای این کشتار دستور گرفته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، همانطور که در اطلاعیه نیروهای مدافع خلق آمده است، جنبش ما و گریلاهای آزادیخواه کوردستان هیچ ارتباطی با رخداد کشتن محمد میرزا ندارند و همه اتهاماتی که متوجه ما می‌شود، بی‌اساس هستند. ما معتقد هستیم که حادثه کشتن محمد میرزا بخشی از تلاش‌ها برای تصفیه داخلی در دستگاه پاراستن است تا همه جنایاتی که علیه خلق کورد و علیه آزادیخواهان و میهن‌دوستان انجام می‌دهند، آشکار نشود. از شنگال گرفته تا متینا و زاخو، دستگاه پاراستن حزب دموکرات کوردستان به‌طور کامل با دستگاه ترور میت همکاری می‌کند و در این چهارچوب نیز افراد انقلابی و میهن‌دوست بسیاری در این سرزمین قربانی شدند.

شرح بیانیه کمیته ارتباطات کنفدرالیسم جوامع کردستان به شرح زیر می‌باشد:

به افکار عمومی

چندین بار است حزب دموکرات کوردستان از طرف انجمن آسایش اقلیم کردستان بیانیه‌های کذب و پر از دروغ منتشر کرده و هر بار تلاش می‌کند، اتهامات بی‌اساسی را متوجه جنبش آزادیخواهی کردستان نماید. در روزهای اخیر در رابطه با حادثه جان‌باختن محمد میرزا مسئول سابق دستگاه پاراستن حزب دموکرات کوردستان در زاخو، گویا جنبش ما را متهم می‌کند که در پشت پرده این حادثه بوده است. بدون شک این تلاش‌های کذب حزب دموکرات کوردستان قبل از هر چیز تمسخر عقل و وجدان خلق کوردستان و به‌کارگیری دستگاه‌های رسمی باشور کوردستان در راستای منافع سیاست اشغالگری و ترور دولت فاشیستی ترکیه است.

در حالی که همه خلق کردستان در صدمین سال پیمان لوزان، در حال گفتگو برای درس گرفتن از تاریخ، مقابله با اشغالگران و توطئه گران و تحکیم اتحاد ملی است و در همین چهارچوب نمایندگان خلق، کنفرانسی تاریخی در لوزان برگزار کردند، حزب دموکرات کوردستان نه تنها در این گفتگوها شرکت نمی‌کند، بلکه برای محقق نمودن توطئه‌های لوزان در خاکورک و متینا به پیش‌قراول ارتش اشغالگر ترکیه تبدیل شده و همزمان تلاش می‌کند با اعمال و همچنین بیانیه‌های اخلالگرانه، افکار عمومی خلق کوردستان را منحرف کرده و تفرقه ایجاد نماید. بدون شک تنها نیرویی که از این اعمال حزب دموکرات کوردستان سود می‌برد، دولت اشغالگر و فاشیستی ترکیه است. چون حزب دموکرات کوردستان دستگاه‌های رسمی اقلیم کوردستان به ویژه انجمن آسایش اقلیم کوردستان را برای پنهان نمودن و مشروعیت بخشیدن به اعمال تروریستی میت ترکیه به‌کار می‌گیرد. هدف دستگاه پاراستن و میت از متهم نمودن جنبش ما به کشتن محمد میرزا این است که دست‌داشتن نمایندگی میت در دهوک در قتل‌عام خانواده ماموستا “ملا احمد جلال الدین” را پنهان نمایند. چون متهم اصلی این قتل‌عام اعتراف کرده است که از مرکز میت در دهوک دستور این کشتار را گرفته است.

همانطور که در بیانیه نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) آمده است، جنبشمان و گریلاهای آزادیخواه کوردستان هیچ ارتباطی با حادثه کشتن محمد میرزا نداشته و همه اتهاماتی که متوجه ما می‌شوند بی‌اساس هستند. ما معتقد هستیم، کشتن محمد میرزا بخشی از تلاش تصفیه داخلی دستگاه پاراستن است تا همه جنایاتی که علیه خلق کورد و علیه آزادیخواهان و میهن‌دوستان انجام می‌دهند آشکار نشود. از شنگال گرفته تا متینا و زاخو، دستگاه پاراستن حزب دموکرات کوردستان به طور کامل با دستگاه ترور میت همکاری می‌کند و در همین چهارچوب چندین انسان انقلابی و میهن‌دوست این سرزمین قربانی شدند.

در اینجا از افکار عمومی خلق کوردستان، دستگاه‌های رسمی و نیروهای سیاسی اقلیم کوردستان و عراق و همچنین روشنفکران و آزادیخواهان درخواست می‌نماییم، تا در مقابل این اخلالگری‌های حزب دموکرات کوردستان هوشیار باشند و اجازه ندهند که دولت اشغالگر ترکیه از راه حزب دموکرات کوردستان، دستگاه‌های رسمی اقلیم کوردستان را برای جنگ روانی علیه خلق کورد به‌کار بگیرد.

کمیته ارتباطات کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک)