ترکیه اخیرا حملات پهپادی بی وقفه‌ای علیه نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها انجام داده است که جان باختن غیرنظامیان را نیز به دنبال داشته است. در این رابطه احمد خوجه عضو شورای اجرایی PYD از افزایش حملات ارتش ترکیه به کردستان سوریه پس از اعلام مدیریت خودگردان مبنی بر محاکمه اعضای زندانی داعش خبر داد.

ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در برابر حملات مرگبار ترکیه در این مناطق سکوت کرده است. این در حالی است که ائتلاف خود نزدیک به سی پایگاه نظامی در این مناطق دارد.

صالح مسلم، رهبر حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه درباره علت سکوت ائنلاف به رهبری آمریکا در برابر حملات ترکیه به متحدان کرد خود در سوریه گفته اند آنها نمی توانند هیچ کاری برای متوقف کردن این حملات انجام دهند.

او تاکید کرد سکوت ائتلاف متحد کردهای سوریه در برابر حملات ترکیه چیز تازه‌ای نیست. صالح مسلم افزود ما نمی دانیم پست درهای بسته چه خبر است.

این مقام کرد سوریه درباره درخواست کمک کردها از روسیه یا دولت مرکزی سوریه برای متوقف کردن حملات ترکیه گفت ما نه با روسیه و نه با دولت مرکزی سوریه در این خصوص تماس نداشته ایم

«احمد خوجه» عضو شورای اجرایی حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) اعلام کرد که پس از اعلام مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه مبنی بر محاکمه اعضای زندانی داعش، حملات دولت ترکیه به کردستان سوریه افزایش یافته است.

به نوشته آژانس خبری فرات، در تاریخ ۱۰ ژوئن، مدیریت خودگردان اعلام کرد که اعضای زندانی داعش را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد و پس از آن، حملات دولت ترکیه به کردستان سوریه بدون وقفه ادامه دارد.

«احمد خوجه» عضو شورای اجرایی PYD اظهار داشت که این اولین بار نیست که چنین حملاتی به کردستان سوریه و شمال و شرق سوریه انجام می‌شود و افزود: «هدف دولت ترکیه این است که یک بار دیگر ماموریت ملی خود را به منظور تغییر بافت جمعیتی کردستان سوریه انجام دهد. دولت ترکیه بارها مخالفت خود را با ما نشان داده و همواره می‌خواهد ما را چه از طریق شبه‌نظامیان وابسته به خود و چه به صورت مستقیم سرکوب کند و دستاوردهای ما را از بین ببرد.»

احمد خوجه در رابطه با تصرف سرکانی و گره‌سپی توسط ارتش ترکیه گفت که هدف آنها فتح کردستان سوریه با بهانه ایجاد منطقه صلح آمیز است.

خوجه در ادامه ابراز داشت که ترس دولت ترکیه ایجاد یک جامعه دموکراتیک توسط ما است و افزود: «دولت ترکیه پروژه دموکراتیک را تهدیدی برای خود می‌بیند، ترسش از کاهش قدرت خود است. پس از اعلام محاکمه اعضای داعش توسط مدیریت خودگردان، حملات دولت ترکیه به کردستان سوریه افزایش یافت.»

خوجه ادامه داد: «وقتی اعضای داعش محاکمه شوند، واقعیت دولت ترکیه آشکار خواهد شد. دولت ترکیه در همه ابعاد از داعش حمایت می‌کند و می‌داند که وقتی داعش محاکمه شود، چهره سیاهش آشکار خواهد شد. پس از اعلام مدیریت خودگردان مبنی بر محاکمه اعضای داعش، دولت ترکیه به هر وسیله و به صورت روزانه به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرد. آنها می‌خواهند این منطقه را خالی از سکنه کنند و با این حملات اراده مردم را شکست دهند.»

خوجه همچنین سکوت جامعه بین‌المللی در برابر حملات و اقدامات دولت ترکیه را محکوم کرد و گفت: «این دولت‌های ضامن آتش‌بس برای منافع خود در برابر این اقدامات سکوت کرده‌اند، دولت ترکیه زنان، جوانان و همه را حتی اماکن خدماتی را نیز هدف قرار می‌دهد اما دولت‌های سلطه‌گر و جامعه بین‌المللی در برابر این اقدامات سکوت کرده‌اند.»

احمد خوجه، عضو شورای اجرایی PYD در پایان گفت: «اکنون مردم ما باید در برابر اقدامات دولت ترکیه بایستند و ما باید در برابر آنها واکنش نشان دهیم. ما در خاک خود می‌مانیم و تا آخر می‌جنگیم. ما در یک برهه تاریخی بسیار حساس هستیم، باید مراقب خودمان باشیم.»