دخالت یک فرد تحت عنوان “آمر به معروف” در نوع پوشش چند شهروند در همدان به بروز درگیری میان آنها انجامید. در این رابطه پنج شهروند بازداشت شدند. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، دخالت یک فرد در نحوه پوشش تعدادی از شهروندان در همدان تحت عنوان “امر به معروف”، به بروز درگیری میان آنها انجامید.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی همدان در این خصوص گفت: “به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یکی از آمران به معروف در محله سبدبافان شهر همدان پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.”

علی رضایی در ادامه مدعی شد: “آمر به معروف اهل و ساکن قم، یک دختر را در زمینه رعایت حجاب امر به معروف می کند که در ادامه چند جوان به وی حمله ور شده و به خودرو او نیز آسیب وارد می کنند.”

به گفته رضایی، پنج شهروند در این خصوص بازداشت و ضمن تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.