روز جمعه همزمان با حضور گسترده نیروهای امنیتی و نطامی در سطح شهر زاهدان، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با انتشار اطلاعیه ای ادعا کرد یک “تیم ۴ نفره تروریستی” را در جنوب شرق کشور دستگیر کرده است.

خبرگزاری فارس رسانه ی نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی از این دستگیر شدگان مورد ادعای سپاه تصاویری منتشر کرده است. بر اساس این تصاویر یک نفر از دسگیر شدگان در جریان درگیری زخمی شده است.

این خبرگزاری در گزارش خود نوشته است: «نیروی زمینی سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک تیم از گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی که قصد انجام عملیات های خرابکارانه و تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور را داشت با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی قبل از انجام هرگونه اقدام منهدم و تعداد ۴ تن از آنان دستگیر شدند.

این اطلاعیه افزوده است: از این گروه تعداد ۶ قبضه سلاح که برخی از آن‌ها مجهز به دوربین بودند همراه با مقادیر متشابهی مهمات کشف و ضبط شد.»

تصویر یکی از بازداشت شدگان در درون آمبولانس نشان می دهد که علیرغم شدت جراحات دست و پای وی را با زنجیر بسته اند.

نه سپاه و نه خبرگزاری فارس در باره هویت دستگیرشدگان، زمان و محل مشخص دستگیری این افراد توضیح نداده اند. به نظر می آید اطلاعیه اخیر در پیوند با خبری باشد که روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه پاسداران اول مردادماه امسال منتشر کرد.

شهرهای سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان پیوسته صحنه تظاهرات مردم علیه حکومت است و جمهوری اسلامی با قطع اینترنت، دستگیری گسترده معترضان و حتی اعدام شماری از بازداشت شدگان نتوانسته صدای اعتراض مردم منطقه را خاموش کند.

جمعه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۲، نیروهای نظامی و امنیتی از ساعات اولیه روز، پیش از شروع نماز در سطح شهر زاهدان حضور گسترده پیدا کردند. پس از جمعه خونین زاهدان در تاریخ هشتم مهر ماه ۱۴۰۱، مردم در این شهر هر هفته بعد از نماز جمعه تجمع و راهپیمایی اعتراضی برگزار کرده‌اند.