نخست وزیر اقلیم کردستان کردستان به شدت خشونت و درگیریهای مغایر با دمکراسی و همزیستی مسالمت آمیز را در کرکوک محکوم کرد و از سودانی خواست تا فورا وضعیت شهر کرکوک را کنترل کنند.

به گزارش روداو، عصر روز شنبه ۲ دسامبر سال ۲۰۲۳ مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با انتشار پیامی درخصوص شرایط شهر کرکوک از نخست وزیر عراق خواست تا دیگر به افراد غیر مسئول اجازه ندهد شرایط را بحرانی تر بکنند و گفت: «از هموطنان کرد ستمدیده کرکوک می‌خواهم خویشتن داری بکنند و از بروز واکننش‌های شدید و افراطی جلوگیری کنند.»

متن پیام مسرور بارزانی

به شدت درگیریهای مغایر با دمکراسی و مقوله همزیستی مسالمت آمیزدوستانه در کرکوک را محکوم می‌کینم همچنین شهید شدن و زخمی شدن شهروندان کرد را  که از سوی افراد فاشیست مورد حمله قرار گرفته‌اند محکوم می‌کنیم.

از نخت وزیر عراق می‌خواهم که هرچه سریعتر کنترل این وضعیت ناخواسته در اختیار بگیرد و از جان و مال هموطنان و معترضان کرد محتفظت کند و دیگر اجازه ندهد که شرایط بحرانی تر شود.

در همین حال از هموطنان کرد ستمدیده کرکوک می‌خواهم که خویشتن داری کنند و از واکنشهای شدید و افراطی جلوگیری کنند و از هموطنان عرب و ترکمن نیز می‌خواهم به بیگانگان اجازه ندهند که صلح و ارامش و همزیستی مسالمت آمیزی که در میان اقلیتهای کرکوک وجود دارد را برهم بزنند.