«مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار توئیتی در توئیتر ضمن بیان اینکه اوضاع دیرالزور در حال بازگشت به امنیت و آرامش است اعلام کرد که ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن جهت تضعیف ثبات منطقه شروع به حمله کرده‌اند. مجلس نظامی منبج در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بوزان عثمان برکل» فرمانده این مجلس بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در خودروی وی کشته شده است. 

«مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: «با همکاری و حمایت مردم دیرالزور، نیروهای ما عملیات امنیتی موسوم به تقویت امنیت را جهت تضمین ثبات و تامین امنیت در این منطقه ادامه خواهند داد.»

در ادامه توئیت کوبانی آمده است: « اگرچه وضعیت با اقدامات جامعه محلی، قبایل منطقه و SDF به سمت ثبات و حفظ صلح پیش می‌رود اما دولت ترکیه با هدف از بین بردن ثبات منطقه و از بین بردن اراده مردم شروع به انجام حملات علیه مناطق تل‌تمر و منبج کرده است.»

مجلس نظامی منبج در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بوزان عثمان برکل» فرمانده این مجلس بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در خودروی وی کشته شده است. 

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه مجلس نظامی منبج آمده است: « یکی از فرماندهان مجلس نظامی منبج به نام «بوزان عثمان برکل» بامداد امروز چهارشنبه هدف عملیات بمب‌گذاری قرار گرفت.»

در ادامه بیانیه آمده است که یک بمب در خودروی این فرمانده مجلس نظامی منبج کار گذاشته شد و در نتیجه انفجار این بمب، بوزان عثمان برکل جان خود را از دست داد.

لازم به ذکر است که همزمان با درگیری‌های دیرالزور، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه حملات خود علیه مناطق حومه منبج در شمال سوریه را تشدید کرده اند و تاکنون بیش از ۲۰ تن از دو طرف در این درگیری‌ها کشته شده اند.