فرشته مهدوی که پیشتر در اعتراض به دستگیری پسرش توسط نیروهای حفاظت اطلاعات فراجا در گرگان بازداشت شده بود، به حبس و شلاق محکوم شد.

سایت حقوق بشری «هرانا» روز یک‌شنبه ۱۷ دی اعلام کرد که خانم مهدوی توسط دادگاه کیفری گرگان بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به ده ماه حبس و تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش این سایت حکم حبس صادرشده علیه خانم مهدوی به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمده و حکم شلاق او نیز به پرداخت ۱۰میلیون تومان جرای نقدی در حق دولت تبدیل شده است.

بنا بر اعلام سایت «هه‌نگاو» خانم مهدوی، ١٨ شهریور امسال در جریان پیگیری پرونده فرزندش، محمدرضا شوقی، بازداشت و به زندان گرگان منتقل و روزهای پایانی ماه مهر با تودیع وثیقه و به‌صورت موقت از زندان مرکزی گرگان آزاد شد.

محمدرضا (تمورث) شوقی، فرزند خانم مهدوی ۱۷ شهریور یعنی یک روز پیش از بازداشت او توسط مأموران حفاظت اطلاعات فراجا با خشونت دستگیر شد.

او اواسط آبان با تودیع وثیقه ٧٠٠ میلیون تومانی، به‌صورت موقت آزاد شد و دادگاه انقلاب گرگان ششم دی ازجمله اتهامات او را «اجتماع و تبانی» اعلام کرد.

حساب کاربری «رسانه حقوق بشری هیرکانی» در ایکس همان‌ زمان دلیل بازداشت خانم مهدوی را اعتراض به دستگیری فرزندش عنوان کرده بود.

این منبع هم‌چنین گفته بود که محمدرضا شوقی هشتم آبان ۱۴۰۱ نیز در خانه‌اش بازداشت و در زندان امیرآباد محبوس شده بود.