دو روز پس از آن که قوه قضائیه اتهام مربوط به حکم شلاق رؤیا حشتمی را نه موضوع حجاب اجباری، بلکه «وصل شدن به یک جریان سازمان‌یافته در خارج از کشور» عنوان کرد، وکیل او اعلام کرد که حکم شلاق موکلش در ارتباط با حجاب اجباری اجرا شده است.

مازیار طاطایی، وکیل خانم حشمتی، روز دوشنبه ۱۸ دی به روزنامه «شرق» گفت که در حکم تجدید نظر موکلش آمده بود که او بابت اتهام «حضور در معابر بدون حجاب شرعی» به پرداخت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی و بابت اتهام «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» به ۷۴ ضربه شلاق محکوم و این حکم اجرا شد.

رویا حشمتی، شهروند ۳۳ ساله اهل سنندج و ساکن تهران، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود که ۱۳ دی‌ او را برای «اجرای احکام» به دادسرای ناحیه ۷ احضار کردند تا حکم ۷۴ ضربه شلاق او به خاطر سرپیچی از حجاب اجباری اجرا شود.

در واکنش، خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه، در گزارشی اعلام کرد که خانم حشمتی «از اجرای حکم شلاق به خاطر محکومیت در پرونده‌ای با موضوع حجاب سخن می‌گوید که محکومیت او موضوع دیگری دارد.»

این خبرگزاری این زن معترض به حجاب اجباری را متهم کرده بود که «در قبال دریافت مبالغی از خارج از کشور» دست به «اقدام سازمان‌یافته‌» زده است و این موضوع «پس از بازداشت» او «اثبات» شد.

در حالی خبرگزاری قوه قضائیه رویا حشمتی را به دریافت پول از «خارج کشور» برای «ترویج اباحه‌گری» متهم کرده که در این زمینه مستنداتی ارائه نشده است.

اباحه‌ گری در اصطلاح به معنای بی‌تفاوتی نسبت به انجام دستورهای دینی اسلام است.